نگاه انقلاب اسلامی به زن/23

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب ما انقلاب زینبـى اسـت. از اول انقلاب، زنـان یکى از برجسـته ترین نقشـها را در ایـن انقلاب ایفـا کردند. هم در خـود حادثـه‌ى بـزرگ انقلاب، هـم در حادثه‌ى بسـیار بزرگ هشـت سـال دفـاع مقـدس، نقش مـادران،نقـش همسـران، از نقش مجاهـدان اگـر سـنگین تر و دردناک تـر و تحمل طلب تر نبـود،یقینا کمتر نبود.


زنـان، هـم در دوران مبـارزه نقش داشـتند، هم بخصـوص در همـان دوران انقلاب - یعنى آن یـک سـال و نیمی که حرکـت انقلابی عمومى شـروع شـد - نقـش داشـتند. زنان یک نقـش مؤثر و بى‌جایگزیـن داشـتند؛ که اگـر نبودنـد زنان تـوى ایـن اجتماعات، بلاشـک ایـن اجتماعات عظیـم و ایـن تظاهراتعظیـم، آن اثر را نمی بخشـید؛ علاوه بـر اینکـه در بعضى جاها مثل مشـهد، اصلا شـروع ایـن تظاهرات، از زنان شـد. یعنى اولیـن حرکت عمومـی مردمى، یـک حرکـت زنانه بـود.
هـم در مبـارزات اینجور بود، هـم در ایفـاى نقش در تشـکیل نظام، هـم در دوران بسـرعت پدید آمده‌ى بعـد از تشـکیل نظـام؛ یعنـى  دوران جنـگ،دوران امتحان سخت.
در ایـن دوران سـخت، نقش زنـان، یک نقـش فوق العاده بـود؛نقش مادران شـهدا، نقش همسـران شـهدا، نقش زنان مباشـر در میـدان جنـگ، در کارهاى پشـتیبانى و بعضا بنـدرت در کارهاى عملیاتـى و نظامـى یک نقش فوق العاده بود.
به هـر حال نقـش زنان، یـک نقـش بى‌بدیلى اسـت. پس خـود این نقـش، اقتضـا میکند؛ چـون آینـده دارد. آینـده احتیـاج دارد بـه این حضـور زنانه در مجموعـه‌ى حضور ملى. پس بایسـتى مـا راجع به مسـئله‌ى زن و حفظ ایـن ظرفیت کـه در جامعه‌ى ما وجـود دارد، تلاش کنیم. ایـن دلیل اول اسـت بـراى اینکـه باید بـه مسـئله‌ى زن بپردازیم.
دلیـل دوم، مسـئله‌ى خانـواده اسـت.مسـئله‌ى خانواده، مسـئله‌ى بسـیار مهمـى اسـت؛ پایه‌ى اصلـى در جامعه اسـت، سـلول اصلـى در جامعه اسـت. اگر این سـلول سـالم شـد یعنى بدن سـالم اسـت.جامعه‌ى اسلامى، بـدون بهرهمندى کشـور از نهاد خانواده‌ى سـالم، سـرزنده و بانشـاط، اصلا امـکان ندارد پیشـرفت کنـد. به خصـوص در زمینه هاى فرهنگـى و البتـه در زمینه هاى غیـر فرهنگى،بـدون خانواده هـاى خوب، امکان پیشـرفت نیسـت. پـس خانواده لازم اسـت
.
۰
تسنیمی قدیمی
۰۱ مرداد ۱۹:۰۶
سلام به همه. خدا قوت میگم به همه تون
امروزه به جایی رسیدیم که خانه داری صفر برای زنان کافی نیست؛ باید یه کار جانبی داشته باشند، اما متأسفانه امروز انگار زن رو ساختند برای بیرون از خانه.
مسئله خانواده خیلی مهمه، حضور زن خیلی مهمه اما هر چی هم خودمون را قیمه قیمه کنیم نمی‌فهمند بعضی از بانوانمان.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان