کار تشکیلاتی / 6

"بسم الله الرحمن الرحیم"


"شاخص ها و بایدهای تشکیلات موفق انقلابی" :


"از ریل قانون خارج نشوید."

قانون گرایی خیلی مهم است. قانون ریل است، از این ریل اگر چنانچه خارج شدیم، حتماً آسیب و صدمه است. گاهی قانون ناقص است، گاهی قانون معیوب است، اما همان قانون معیوب هم اگر چنانچه عمل نشود(که منتهی به بلبشو و هر که هر که خواهد شد) ضرر آن عمل نکردن، بیشتر از ضرر عمل کردن به قانون است. این را باید نهادینه کرد، در مجموعه دستگاه ها این باید نهادینه بشود.(1)


قانونمندیِ مجموعه را به هیچ قیمتی از دست ندهید. در این تشکیلات غیر دولتی اگر بند پاره شد، آشفتگی ظهور می کند و همه چیز به هم می ریزد. جوهر این قانونمندی در بنیاد موجود است و باید موجود باشد و شما آن را بدون امساک یا زیاده روی حفظ کنید تا ان شاالله ثمره ی کارِ با قاعده در جامعه مستضعفان ما قابل مشاهده باشد و بتوان براساس آن ادعا کرد که فلان تعداد افراد از استضعاف درآمده اند.(2)


اگر شما در ماشینی که پشت فرمانش نشسته اید، کار درست انجام دادید، یعنی سویچ را به جا باز کردید، پدال گاز را به اندازه فشار دادید، وقتی که پا را به میزان از روی کلاج برداشتید، این ماشین در جهتی  که شما می خواهید، حرکت خواهد کرد. قوانینی که در این ماشین به کار گرفته شده است، قوانینی است که اگر شما این طور من گفتم، درست عمل کنید، این ماشین حرکت خواهد کرد؛ به سمتی هم که شما می خواهید، می رود. این فرمان را طوری درست کرده اند که هر طرف شما می خواهید؛ بچرخد، مهم این است که شما بدانید کجا باید فرمان را چرخاند و چه موقع باید چرخاند.


اگر شما نفهمیدید که فرمان را چه موقع باید چرخاند؛ دیرتر و زودتر چرخاندید، به صخره خورد و در دره افتاد، این تقصیر شماست. آن قانونی که بر این ماشین حاکم است، قانونی است که اگر شما درست عمل کردید، شما را به وقت و راحت و به سرعت به مقصد خواهد رساند، طبیعت زندگی بشر این طوری است.


آن قوانینی که در ساختن من و شما و در ساختن این طبیعتی که ما در آن زندگی می کنیم، آب، خاک، باد، زمین، صنعت، معدن، دریا، حیوانات و سایر موارد به کار رفته، قوانینی است که اگر شما بر طبق دستورالعمل شرع و دستورالعمل اسلام عمل کردید، این قوانین در خدمت شمایند، مثل همین که گفتم اگر شما کشتی را درست هدایت کنید، اتفاقاً باد موافق هم در سمت شماست.


وقتی که شما با اسلام حرکت کنید، خلاف جریان حرکت طبیعی نیستید، زود پیشرفت می کنید(3)




برگرفته از کتاب کار باید تشکیلاتی باشد

واحد خواهران

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. بیانات در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیات 1392/6/6

2. بیانات در دیداربا مسئولان بنیاد مستضعفان و جانبازان 1368/9/5

3. بیانات در جمع اعضای شورای اداری استان بوشهر1370/10/12


۰ نظر ۰

نگاه انقلاب اسلامی به زن/3

بسم الله رحمن الرحیم


تمام دنیای غرب و مطبوعات آنها دست به دست هم داده اند مسئله ی حجاب را مورد تهاجم فرهنگی قرار دهند تا شاید ما را از میدان خارج کنند.علی رغم تلاش های آنها نه تنها حجاب مورد خدشه قرار نگرفته است، بلکه امروز خود دنیای غرب تدریجا به سمت حجاب اسلامی متمایل می شود.

   می بینید که زنان و مسلمانان در کشور های گوناگون-چه کشور های اسلامی که در آنها خبری از حجاب نبود و در تعلیمات غربی غرق شده بودند و چه حتی کشورهای اروپایی-به سمت حجاب رو می کنند.البته اول مسلمانان گرایش خود را نشان دادند و ما بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که کشورهای دوردستی که تحت تاثیر و مجذوب فرهنگ غربی و اروپایی بودند،حجاب به سبک حجاب شما زنان ایران را در بین خود آزمایش می کردند و به آن رو آورده بودند و آوردند.این پیشرفت شماست.زنهای مومن در جامعه ی ما سعی کنند ارزش زن مسلمان ایرانی را بدانند.زنی که در معاشرت با مرد قاطی نمی شود و خود را وسیله ای برای جلب چشم مرد نمی داند.زنی که شأنش را عزیزتر از این می شمرد که خود را عریان کند و با صورت و موی خود چشم روندگان را به سمت خود جلب کند و هوس آنها را اشباع نماید.زنی که خود را در دامنه ی قله ای می داند که در اوج آن،فاطمه زهرا(س)قرار دارد.آن زن،زن مسلمان ایرانی است.این زن باید دیگر از این بازیچه های فراهم آمده ی تمدن غربی و روش های توطئه آمیز آن رو بگرداند و به آن بی اعتنایی کند.

   در رژیم گذشته جمع کثیری از زنها هم بی سواد بودند و هم از مسائل اجتماعی چیزی نمی دانستند-یعنی نمی گذاشتندکه چیزی بدانند-و اصلا نمی دانستند که زن می تواند در سرنوشت کشور دخالت داشته باشد.با وجود اینهااز لحاظ ظاهری شبیه زنان اروپایی بودند.

وقتی به آنها نگاه می کردی فکر می کردی از یک کشور اروپایی آمده اند ولی وقتی با آنها دو کلمه حرف می زدی می فهمیدی بی سواد و یا کم سواد هستند.زن را وادار می کردند بوسیله ی جلوه گری برای خویش یک شخصیت کاذب بسازد.این برای زن انحطاط بود و پیشرفت نبود.

   انقلاب آمد و رفتار خانمها و جهت حرکت آنها را صد و هشتاد درجه عوض کرد.یعنی پشت به سمت آن و رو به سمت نور و رشد و فهم علمی و اخلاقی و سیاسی و حضور در میدانها و فایده بخشیدن برای جامعه به معنای واقعی.

   مواظب باشید که از این راه برنگردید.امروز سرگرم شدن به زر و زیور،برای زن مسلمان ایرانی انقلاب عیب است.امروز بت قرار دادن زیور و آرایش و مد و لباس برای زن انقلابی مسلمان ایرانی ننگ است.آن کسی که در پی اینگونه چیز هاست ارزشش پایین است.طلا و مد برای زن ارزش آفرین نیست،بی اعتنایی به این چیز ها ارزش آفرین است.



 

 برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری

۰ نظر ۰

مبارزه

بسم الله الرحمن الرحیم




می دانم که مبارزه من، مبارزه مادی و جسمی نیست زیرا از نظر عدد و اسلحه به مراتب ضعیف تر از دشمنان خود هستیم؛
مبارزه، مبارزه ارزش هاست،
ما مظهر ارزش های خدایی هستیم و در مقابل ظلمت و کفر و ارزش های شیطانی می ایستیم تا حجت خدا تمام باشد.

ما مقاییس خدایی را در اجتماع پرآشوب امروز ارائه می دهیم تا کسی خود را فریب ندهد و از زیر بار مسئولیت فرار نکند،
ما ارزش های خدایی را همچون مشعلی فروزان بر دوش می کشیم تا در این شب یلدا، دامن ظلمت را بدرد و راهی از نور برای انسان ها باز کند تا از گمراهی به درآیند؛

من آمده ام که این مشعل فروزان را در این طوفان ظلمانی برافرازم و اگر مشعلی افتاد، خودم مشعل شوم و بسوزم و ظلمت را فراری دهم.


نیایش ها
شهید دکتر مصطفی چمران
۰ نظر ۰

نگاه انقلاب اسلامی به زن / 2

"بسم الله الرحمن الرحیم"

همه ی ما،به خصوص زن های این جامعه باید حق گذار و قدردان رسالت امام بزرگوار (ره) باشیم که با قیام خود و مطرح کردن ارزش های اسلامی و درخشندگی های شخصیت های صدر اسلام-از جمله فاطمه زهرا (س)- ما و بیش از همه زن های ما را زنده کرد.
   زن در نظام پلید شاهنشاهی، حقیقتا و از همه ی جوانب مظلوم بود. به طور غالب رفتن زن به وادی علم میسر نمی شد، مگر با برداشتن حجاب و منصرف شدن از تقوا و وقار اسلامی! در میدان سیاست و در زمینه ی فعالیت های اجتماعی هم همین طور بود.
اگر زنی می خواست وارد مقوله ی سیاست شود باید قید حجاب و عفاف را می زد.
البته بسته به این بود که خود این زن، جوهر و استعدادش چگونه باشد. اگر خیلی سست عنصر بود تا اعماق آن می لغزید. اگر تا حدودی خود را حفظ می کرد تحت فشار روز افزون اجتماعی بود.
   اسلام و انقلاب و امام آمد و در این کشور زن در مرکز فعالیت های سیاسی قرار گرفت. در حالی که زن در همین حال توانست حجاب و وقار خود را حفظ کند. کسی حقی از این بزرگتر بر گردن زن ایرانی و مسلمان ندارد.

   دنیای غرب زن را به ابتذال کشاند. تا شصت هفتاد سال قبل در تمام اروپا و کشور های غربی زن فقط در سیطره ی مرد-مرد خود یا مرد دیگری مثل صاحب مزرعه-می توانست باشد و هیچ حقی از حقوق انسان در جامعه متمدن نداشت. بعد از آن زن را در فعالیت های اجتماعی وارد کردند اما در همان حال تمام وسایل برای لغزش زن را فراهم کردند و او را در متن جامعه بی پناه گذاشتند.
 توده و عامه زن ها در کشور های اروپایی و آمریکایی که از تمدن غربی حظ زیادی دارند در وضعیت سخت و بی رحمانه زندگی می کنند با این کار وانمود می کنند زن را وارد میدان های اجتماعی کرده اند در حالی که فرصت اندیشیدن و فکر کردن و تصمیم گرفتن هم برای آنان وجود ندارد.
   به برکت انقلاب اسلامی زن در کشور ما می تواند در میدان سیاست و فعالیت های اجتماعی و سیاسی و جهادی و کمک به مردم و انقلاب و حضور در میدان های گوناگون شخصیت خودش را با حفظ متانت و وقار و حجاب اسلامی نشان بدهد.
                             
                                          برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری
۰ نظر ۰

نگاه انقلاب اسلامی به زن/1

بسم الله الرحمن الرحیم

شخصیت فاطمه زهرا(س) در ابعاد سیاسی،اجتماعی و اجتهادی،شخصیت ممتاز و برجسته ای است.
زندگی فاطمه زهرا(س)اگرچه کوتاه بود اما از جهت جهاد و مبارزه و تلاش و کار انقلابی و درس و فراگیری و آموزش به این و آن و سخنرانی و دفاع از نبوت و امامت و نظام اسلامی،دریای پهناور از تلاش و مبارزه و کار ودر نهایت هم شهادت است.
مقام معنوی این بزرگوار نسبت به مقام جهادی و انقلابی به مراتب بالاتر است.
کسی که رسول اکرم(ص) به امیر المومنین(ع) فرمود:یا علی ...انت قائد المومنین الی الجنه...و فاطمه قد اقبلت یوم القیامه...تقود مومنات امتی الی الجنه.
یعنی در روز قیامت امیر المومنین(ع) مردان مومن و فاطمه زهرا(س) زنان مومن را به بهشت الهی راهنمایی می کنند،او هم سنگ امیر المومنین است.
او محدثه است یعنی کسی است که با فرشتگان سخن میگوید.
آنهایی که در طول تاریخ سعی کرده اند زن را تحقیر کنند و او را وابسته زینتهای ظاهری و پایبند مد و لباس و آرایش معرفی کنند و وسیله ای برای خوش گذرانیهای زندگی وانمود کنند،منطق آنها منطقی است که مثل یخ در مقابل گرمای خورشید مقام معنوی حضرت زهرا(س) از بین می رود.
اسلام،فاطمه_آن عنصر برجسته و ممتاز ملکوتی_را به عنوان نمونه و اسوه ی زن معرفی می کند.زن،این است.الگوی زنی که اسلام میخواهد بسازد این است.
                                               
                                           برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری
۰ نظر ۰

کار تشکیلاتی / 5

"بسم الله الرحمن الرحیم"

"شاخص ها و بایدهای تشکیلات موفق انقلابی" :

اهداف را مشخص کنید و کتاب بنویسید.

اگر تشکیلاتی به وجود آمد، اما هدف روشنی نداشت، یا هدف داشت و لیکن برنامه‌ریزی برای رفتن به سمت آن هدف انجام نگرفت و تشکیلات بیکار ماند، به‌خودی خود، تشکیلات از هم خواهد پاشید و اگر هم بماند، صورت بی جانی خواهد بود. تشکل انسانی این است. هدف را محدّد کنید و مشخص نمایید که میخواهید چه کار کنید.

هدف را از پیام امام(ره) بگیرید. امام در این پیام، پیشنهاد و طرح خاصی را ارایه نفرمودند؛ اما اول تا آخر پیام، سرشار از جهت ها و اَعلام لازم و تابلوهای سر راه است که انسان را هدایت میکند. باید هدف این پیام مبارک  روشن بشود و حیطه‌بندی گردد.[1]

ما این اهداف را مشخص کنیم و بنویسیم. بعد با کار عمیق و علمی و نوشتن کتاب، خودمان را - به معنای واقعی کلمه - به این اهداف نزدیک کنیم. اگر فرض کنیم حادثه‌یی پیش آمد که پنج سال دیگر، این کنفرانس از بین رفت - ممکن است دیگر - مثلاً فرض کنیم پنج سال دیگر، مسؤولان کشور به این نتیجه برسند که دیگر نمی خواهیم این کنفرانس باشد و تعطیلش کردیم، در ظرف این پنج سال، ذخیره‌ی قابل توجهی را به یادگار بگذارد. بعضی از تشکیلاتها هست که به مجرد خاموش شدن چراغش، اصلاً به کلی دیگر خاموش میشود؛ این‌طور نباشد.

بعد از آن‌که کار ما تمام شد، فرض کنیم که پنج سال دیگر خواستیم اصلاً درِ این دکان را ببندیم؛ کلی محصول، کار علمی، پیشرفت علمی و آثار باارزش ارایه کرده باشیم، جا پاهای ما معلوم باشد، کتاب نوشته باشیم، در واقعیت زندگی و دنیا اثر گذاشته باشیم و ... . این کار، در این صورت بافایده خواهد بود.[2]

"برنامه ریزی باید اصولی ، عمومی و کلان باشد."

به نظر من، اساسی ترین کار این مجموعه، این است که بر اساس آن هدف ها و سیاست هایی که گفته شده، برنامه ریخته بشود و معلوم گردد که ما از اول تا آخر امسال، چه کارهایی را باید بکنیم و تا کجا باید پیش برویم.[3]

برنامه‌ریزی باید اصولی و عمومی و کلان باشد. البته اگر جزییات هم فرض بشود، خوب و لازم است؛ منتها باید با آن حالت بلندنظری باشد، تا انسان بتواند هر شرایطی را به خدمت بگیرد.[4]

بایستی یک تقسیم‌بندی صحیحی انجام بگیرد بین تلاشها و فعالیتهائی که باید بشود، و بین این مسیری که ما تا آن اهداف داریم، تا در هر برهه‌ای از زمان، به تناسب امکان آن برهه، پیشرفت کرده باشیم.[5]




برگرفته از کتاب کار باید تشکیلاتی باشد
واحد خواهران



[1] ۱۳۶۸/۰۹/۰۷بیانات در دیدار مجمع نمایندگان طلّاب

[2] ۱۳۶۹/۰۷/۲۹بیانات در دیدار اعضای دبیرخانه‌ی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

[3] همان

[4] ۱۳۷۰/۰۴/۲۳بیانات در دیدار کارگزاران حج

[5] ۱۳۸۹/۰۶/۰۸بیانات در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت


۰ نظر ۰

من عشق را با تو تجربه کردم





من عشق را با تو تجربه کرده ام
دل من تو را می خواهد.


هر چند قله ی بلند تو،
پاهای کوتاه را شکسته
من با پای بلند عشق تو می آیم...



صدای مهربان تو
حتی از زبان رنج ها به گوش می رسد.
من برای تو بی تابم.
می توانم همچون راه های کوهستان
سختی ها را در پیچ و تابم هضم کنم
این گونه تا قله های بلند، راهی نیست.



من عشق را با تو تجربه کردم
تو خستگی تکرار را شکستی
تو رفتن حتی در بن بست ها را نشان دادی.
 در پشت درهای بسته،
فریاد هم، توجیه ماندن است.



ع.صاد




۱ نظر ۰
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان