زن منتظر و منتظرپرور/15

بسم الله الرحمن الرحیم

نگاه با تدبر دقت به پدیده های عالم

 در روزهای آفتابی خورشید در یک عادت همیشگی پرتو های درخشان خود را هدیه ما می کند. دیگر به دیدن خورشید عادت کرده‌ایم و لذا هنگام گرفتگی خورشید در روزهای خاصی از سال اخبار، این واقعیت شگفت را بازتاب گسترده ای می دهد.

۰ نظر ۰

انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی/38

بسم الله الرحمن الرحیم

راز رضا

عموماً کسانی که از طریق انقلاب اسلامی نتوانستند با سنت دینی مأنوس گردند، گرفتار نارضایتی شدیدی خواهند شد و نسبت به زمین و زمان بدبین هستند، چون با روح غربزدگی حاکم بر عالَم، تعامل صحیحِ خود با عالم را از بین برده اند.

۰ نظر ۰

زن منتظر و منتظرپرور/14

بسم الله الرحمن الرحیم

رسالت های شناختی زن منتظر در عرصه فردی

 شناخت اهمیت موضوع

 بخشی از رسالت های شناختی زن منتظر مربوط به آن معارف و بینشهای است که هر فرد مسلمان و شیعه معتقد به ظهور حضرت باید با آن آشنا باشد. این معارف را می‌توان مبنای نظام فکری هر زن منتظر دانست و بدون شناخت آنها سخن از رسالتهای زن منتظر به عنوان عضو موثری از خانواده و اجتماع گذار و بیجا خواهد بود. بدون شناخت از روی اعتقاد و ایمان راسخ نسبت به ذات الهی و صفات این هدفمندی خلقت و تمامی اجزای هستی، جایگاه انسان به عنوان خلیفه الله، جامعیت دین و برنامه عمل و نیز موانع و دشمنان فراروی انسان نمی‌توان گام در مسیر شناخت سایر رسالت های شناختی و رفتاری یک زن منتظر بگذارد.

 در بدو امر بسیاری از این رسالت ها ساده و سهل می‌نمایند ولیکن بسیاری از مشکلات انسان در ضعف بندگی الهی و تسلیم در مقابل ولایت شیطان، ناشی از ضعف در شناخت این مولفه ها می باشد.

 البته شناخت صحیح و دقیق و جامع این بخش از رسالت ها بر عهده کتب اعتقادی و کلامی میباشد ولی در این مجال به آنچه شناخته ضروری است اشاره کوتاهی می گردد.


برگرفته از کتاب زن منتظر و منتظرپرور

۰ نظر ۰

زن منتظر ومنتظر پرور/13

بسم الله الرحمن الرحیم

ایجاد دوباره ظرفیت‌های لازم برای تحمل دشواری ها

 از جمله وظایف زن منتظر این است که سختی ها و دشواری های این مسیر را که علیرغم لذت بخش بودن نیازمند عزم جدی است, بر خود هموار کند.

۰ نظر ۰

انقلاب اسلامی؛ زمینه ساز تمدن اسلامی/37

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی وعزم بازگشت به سنت

سنّت انبیاء خصوصیاتی خاص دارد؛ یکی این که خدا را به عنوان رب العالمین - و نه صرفاً به عنوان خالق عالَم- مدّبر همه ی امور هستی می داند، دیگر این که در آن سنت انسان خود را در آغوش گرم پروردگار عالَم احساس می کند و به همین جهت انبیاء نه از چیزی می ترسیدند و نه از حادثه ای گله مند بودند، تنها اضطرابشان این بود که کاری نکنند که از حال و هوای بندگی بیرون روند و آن همه عبادات و مجاهده با نفس برای حفظ بندگی شان بود. 

۰ نظر ۰

مبانی معرفتی مهدویت/12

بسم الله الرحمن الرحیم

امام زمان،مرشد حقیقی سالکان راستین

اصل و باطن اولیا معصوم(ع) قرآن است،یعنی حقایق قرآن توسط اهل بیت قابل دسترسی و لمس است. پس هرچه به مقام ولایت نزدیک شویم،به قرآن نزدیک شده ایم.
۰ نظر ۰

زن منتظر و منتظرپرور/12

بسم الله الرحمن الرحیم

رعایت مراحل لازم برای تحقق عمل
 مشکل اصلی این است که ما برای حرکت در این مسیر، ضوابط و قوانین لازم را رعایت نمی کنیم . باید بدانیم که تربیت دارای ۳ مرحله است:
۱. اصلاح بینش ۲. اصلاح روش
٣. اصلاح رفتار

۰ نظر ۰

انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی/36

بسم الله الرحمن الرحیم

با غلبه ی نگاه فرهنگ مدرنیته به عالم ما نمی توانیم حتی یک سلول را با یک نگاه دقیق تحلیل کنیم و تا نگاه غالب، نگاه فرهنگ غربی است، واقعیات عالم رازهای خود را نمی نمایانند و ما همچنان عالم را یک پدیده ی مرده و بی جانی می دانیم که اجازه ی هر تصرفی را در آن به خود می دهیم، بدون آن که متوجه تبعات خطرناک چنین تصرفاتی باشیم، زیرا فقط با یک سطح از سطوح طولی عالم روبه روئیم، مثل وقتی که بدن یک انسان را بنگریم و از جنبه ی باطنی و روحِ مجرد و عقل و قلب او غافل باشیم و با توجه به همان سطحی که می بینیم نسبت به او قضاوت کنیم و با او برخورد نمائیم. غفلت از نگاه راز آلود به عالم از همین سنخ است.

۲ نظر ۰
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان