انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی/26

بسم الله الرحمن الرحیم

ریشه مشکلات را باید در نزدیکی به فرهنگی دانست که از جنس انقلاب اسلامی و ارزش های دینی این ملت نیست،ریشه ی مشکلات را باید در زیرپا گذاردن انقلابی دانست که راز نجات کشور ما و سایر کشورهابود و ما نفهمیدیم به اسم سازندگی چه بلایی برسرانقلاب آمد.

۰ نظر ۰

فهم درست مهدویت/8

بسم الله الرحمن الرحیم

  شیوه کار امام معصوم

ما تصور درستی از شیوه کار امام معصوم (چه ظاهر و چه غایب) نداریم.به عنوان مثال در رابطه با کار تربیتی ایشان، گاهی تصور ما به همان صورتی است که خودمان کار تربیتی می کنیم؛ یعنی کلاس و بحث مستقیم و... درحالیکه اگر به زندگی امامان معصوم نگاه کنیم متوجه می شویم که حجم عظیمی از کار ایشان بدین شکل انجام نشده است.

۱ نظر ۰

عید غدیر ؛ عید ولایت

بسم الله الرحمن الرحیم

نازد به خودش خدا که حیدر دارد

دریای فضائلی مطهر دارد

همتای علی نخواهد آمد والله

صدبار اگر کعبه ترک بردارد


الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ


عید بزرگ غدیر خم بر حضرت صاحب زمان(عج) ارواحنا فداه و بر تمامی مهدی یاوران و مهدی باوران تبریک و تهنیت عرض میکنیم.

۰ نظر ۰

انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی/25

بسم الله الرحمن الرحیم

خطر انحراف از آرمان های انقلاب

حالا پس از مطالب گذشته باید از خود سوال کرد،حقیقت انقلاب اسلامی.چیست و چه هدفی را دنبال میکند و چه خطراتی آن را تهدید می نماید؟

۰ نظر ۰

انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی/24

بسم الله الرحمن الرحیم

برون رفت از عالم غربی به سوی حقیقت

روشنفکران غرب گرای مذهبی بریده از سنت الهی می گویند:ما باتاکید برانقلاب اسلامی از غرب عقب  افتادیم!غافل از اینکه انقلاب اسلامی حکومتی است برای برون رفت از عالم غربی و یک نوع جهت گیری است در راستای روح حقیقت جویی،و برهمین اساس با روح غربی سال هاست به حقیقت پشت کرده،درگیراست.

۰ نظر ۰

کار تشکیلاتی/16

بسم الله الرحمن الرحیم

این طور نیست که بگوییم فرمانده، خوب و مورد اعتماد باشد، بدنه ی سپاه هر چه بود، بود. نباید وضعیت مثل خوانین و حکام سابق باشد که به کشور یا استان یا شهری میرفتند و بعد همه ی امور آن شهر یا منطقه را به آنها محول میکردند و دیگر کاری به کار بدنه ی مردم نداشتند. وضعیت در افواج نظامی نیز همین طور بود. یک فوج یا واحد نظامی را به دست یک نفر میسپردند و دیگر کاری به کار او نداشتند و نمیپرسیدند که این فوج، چه چیزهایی نیاز دارد یا چگونه عمل میکند یا چگونه اداره و تغذیه میشود! خیر و شر این گونه واحدهای نظامی، با یک نفر بود و از او مسؤولیت میخواستند. در ارتش اسلامی، اصلاً بحث این گونه نیست. هر چند فرمانده مسئولیت های خیلی بالایی دارد، اما یکایک بدنه، برای مسؤولان نظام و کسانی که در کل بار سنگین مسئولیت را بر دوش دارند، دارای مسئولیت اند. بنابراین، همه ی بدنه بایستی دارای معرفت دینی باشد.۱

۰ نظر ۰

انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی/23

بسم الله الرحمن الرحیم

  هدف انقلاب اسلامی

غرب دارای نظم چشمگیری است ولی باید از خودپرسید این نظم برای چیست؟!نظم برای اهداف متعالی یانظم برای هر چه بیشتر برآوردن میل ها و هوس ها؟ این فراد سعی می کنند سر وقت از خواب بلند شوند،موهایشان را منظم شانه بزنند ، کراواتشان را ببندند و به ادارہ روند و بعد از ظھر خیلی منظم و سر وقت به خانه برگردند،ولی این همه نظم برای هیچ ...

۰ نظر ۰
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان