جایگاه و معنی واسطه فیض/14

بسم الله الرحمن الرحیم

برای دیدن امام معصوم،تمنای کمی است که بخواهیم شکل امام را ببینیم باید طلب ما دیدن ودرک مقام انسانیت امام باشد،امام عین عبودیت است مثلا در عرفات که امام باهمه ملاقات می‌کند باید آنجا بدنبال عین عبودیت بود تا خود امام را درک کرد.

۰ نظر ۰

زن منتظر و منتظر پرور/30

بسم الله الرحمن الرحیم

آنان افرادی مخلص هستند و آنچه در نظر آنها مهم است کسب رضایت الهی است... امام جواد(ع)به عبد العظیم حسنی می فرمایند و "هنگامی که برای او این تعداد(۳۱۳) از اهل اخلاص فراهم شدند خداوند امر او را ظاهر خواهد کرد."

۰ نظر ۰

جایگاه و معنی واسطه فیض/13

بسم الله الرحمن الرحیم

مبحث های، چگونگی ملاقات با امام زمان، نظر امام بر موطن قلب خیال حس، محرومیت خودخواسته، هدف از ملاقات امام زمان

رؤیت قلبی امام، با رؤیت بصری امام چه تفاوتی دارد؟ 

۰ نظر ۰

زن منتظر و منتظرپرور/29

بسم الله الرحمن الرحیم

در این قسمت به معرفی برخی از اصطلاحات، وقایع و اشخاص متن هفته گذشته می‌پردازیم...

۰ نظر ۰

جایگاه و معنی واسطه فیض/12

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع مورد بحث ملاقات هایی که با امام زمان (عج) صورت گرفته میباشد تا روشن شود چقدر باید به این ملاقات ها بها بدهیم   چگونه به صحت و سقم آن پی ببریم.

۰ نظر ۰

زن منتظر و منتظرپرور/28

بسم الله الرحمن الرحیم

از دیگر مباحث مهدی شناسی می توان به شرایط و علائم ظهور اشاره کرد.

 ظهور امام زمان(عج) شرایط و نشانه‌هایی دارد که از آنها به عنوان زمینه های ظهور و علائم آن یاد می‌شود.... تفاوت زمینه ها و علائم در این است که زمینه ها در تحقق ظهور تاثیر واقعی دارند و با فراهم شدن آنها ظهور اتفاق می‌افتد، ولی علائم در وقوع ظهور نقشی ندارند و تنها نشانه هایی هستند که به وسیله آنها می‌توان به اصل ظهور یا نزدیک شدن آن پی برد.

۰ نظر ۰
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان