دانلود صوت دوره عمومی تسنیم/ جلسه ی چهارم

دوره عمومی تسنیم/ جلسه ی چهارم/ 15 آبان ماه 94/ ساعت 8 الی 12


با موضوع:

مرده گی

بررسی هنجارشکنی دررسانه ها


استاد همتیان


دانلود: 35.8 مگابایت


۰ نظر ۰

تنها مسیر/قسمت 4

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 در ادامه مباحث " تنها مسیر" استاد پناهیان، به بیان مفهوم اختیار در آدمی و رابطه آن با جهاد اکبر پرداخته شده است:

((مبارزه با دوست‌داشتنی‌ها، مبنای تعریف انسان است))


<<غربت مفهوم «جهاد اکبر» در شناخت و معرفی انسان / آگاهی و اختیار انسان بدون «جهاد اکبر» فایده‌ای ندارد>>

·         معمولاً در پاسخ به این سؤال که «تفاوت انسان با حیوان چیست؟» به اینکه انسان دارای عقل، آگاهی و اراده واست، اشاره می‌شود. اما سوال این است که این اراده، اختیار و آگاهی که به عنوان فضیلت و وجه تمایز «انسان» با «حیوان» و «فرشته‌ها» مطرح می‌شود، به چه دردی می‌خورند و چه فایده‌ای دارند؟ ما برای چه دارای آگاهی و اراده و اختیار شده‌ایم؟

·         آگاهی و اراده، دو مفهوم بسیار مشهور در حیات انسان هستند. ولی در این میان مفهوم دیگری وجود دارد که غریب مانده است و اگر این مفهوم نباشد، آگاهی و اختیار هم فایده نخواهند داشت و آن «جهاد اکبر» است.

·         جهاد اکبر مفهوم غریبی است که معمولاً در شناخت و معرفی انسان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. ما آگاهی و اختیار داریم که چه چیزی را انتخاب کنیم؟  چرا انتخاب انسان، ارزشمند میشود؟ آیا بر اساس شانس است؟

۱ نظر ۰

توطئه نفوذ 3

بسم الله الرحمن الرحیم


برای جامعه جاهل میتوان خدایی ساخت که نه می تواند غمی را برطرف کند و نه میتواند مانع رسیدن رنج و بلا شود و نه میتواند بارانی از اسمان بباراند و یا رزقی را بر زمین وسعت دهد . آیا جامعه جاهلی که تا این حد امکان انحراف دارد راه حل مشکل فقط تامین نیاز های مادی اوست؟

جامعه ای که از گذشته خود اطلاعی ندارد تا از آینه آن برای آینده خویش تصمیمی بسازد چگونه میتواند در برهه های سخت و پیچیده تاریخی تصمیمهای تاریخ ساز بگیرد و در تاریخی که عبرت پذیران اندک اند، در زمره آنان باشد؟

۰ نظر ۰

پنجمین جلسه دوره عمومی تسنیم

۰ نظر ۰

تنها مسیر/قسمت سوم

«بسم الله الرحمن الرحیم»

ادامه سلسه مباحث تنها مسیر، قسمت سوم

در این بخش ، شباهت های دیگر جهاد اکبر و جهاد اصغر بیان میشود:


2-احساس خطر از جانب دشمن

مشابهت دیگر جهاد اکبر و جهاد اصغر در حضور خطری است که از جانب دشمن احساس می‌شود. در جهاد اصغر وقتی دشمن را حس می‌کنی و متوجّه خطری که از جانب او تو را تهدید می‌کند، می‌شوی ؛ بیشتر به خدا پناه می‌بری و معنویت را تجربه می‌کنی. در جهاد اکبر هم باید دشمن را ببینی تا بتوانی مراقب خودت باشی و از خدا کمک بخواهی.

رسول خدا(ص) می‌فرماید: «دشمن‌ترین دشمنان تو، نفس تو است که بین دو پهلوی تو قرار دارد؛ أَعْدَى عَدُوِّکَ نَفْسُکَ‏ الَّتِی بَیْنَ‏ جَنْبَیْک»(مجموعه ورام/ج1/ص59)‏

به علاوه اینکه دشمن بیرونی ما در جهاد اکبر یعنی همان شیطان رجیم، ضعیف قلمداد شده است؛ «مسلّماً مکر و حیله شیطان ضعیف است؛ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعیفاً»(نساء/76)

۱ نظر ۰

ادامه ی کار تشکیلاتی

اساس تشکیلات:

وقتی چند نفر کنار هم قرار میگیرند، من های مختلف کنار هم جمع می شوند.هرکس هر کاری بخواهد انجام دهد در راستای دوست داشتن خودش است. درواقع همه ی کارها بر اساس حب ذات است.

حب ذات در وجود ما امری است که خدا قرار داده در نتیجه اصلش بد نیست و اگر درست استفاده شود مطابق آن چیزی که خدا گفته، حرکت صحیح است.اما ممکن است شیطان آنرا به طریق غلط به کار ببرد.

۰ نظر ۰

گزارش جلسه ی دوم از دوره عمومی تسنیم/ مدیریت زمان1 /دکتر پورشانظری+صوت

 اندکی تفکر...

ما بازیچه ی شتاب ها هستیم،مگر هنگامی که از پیش طرحی داشته باشیم و با حساب احتمالات آماده شده باشیم و خط آخر را خوانده باشیم.در این هنگام این ماییم که چشم به راه حادثه ها هستیم و با سازمان و تنظیم خویش به حادثه ها نظام داده ایم و سازمان بخشیده ایم.دل هایی که سازمان گرفته اند ... دیگر بازیچه ی حادثه ها نمی شوند و بحران نمی بینند.(کتاب رشد.ص13)


با اندکی تفکر در این جملات می توان به اهمیت شناخت زمان و مدیریت آن پی برد...

زمان،موهبتی است که خداوند در اعطای آن به مخلوقات هیچ تفاوتی قائل نشده و آن را به طور مساوی بین همه تقسیم نموده است.بدین معنا که یک ثانیه برای همه یک ثانیه است،نه کمتر و نه بیشتر. نه کسی می تواند آن را ذخیره کند و نه قابل خرید است، باید در همان لحظه از ان استفاده کرد.در غیر این صورت به هیچ قیمتی باز نخواهد گشت.

امیرالمومنین علی (ع) می فرماید: به راستی که عمر گذشته ات وعده ای است سرآمده، پس نتوان در آن کاری کرد و آینده،آرزویی است.پس تنها زمانی که در آن هستی وقت عمل است...

با توجه به ضرورت شناخت زمان و استفاده ی بهینه از آن برآن شدیم تا مدیریت زمان را نیز در دوره ی عمومی کانون مهدویت تسنیم بگنجانیم.

باشد که ضرورت ها را به خوبی شناخته و اولویت اول ما صرف زمان برای ظهور حضرتش باشد...ان شاءالله

 

در روز سه شنبه 5/8/1394 دومین جلسه از دوره ی عمومی کانون مهدویت تسنیم با موضوع مدیریت زمان با حضور استاد ارجمند دکتر پورشانظری در تالار طباطبایی دانشکده ی پزشکی برگزار شد.

 

دانلود صوت مدیریت زمان1/دکتر پورشانظری


باقی گزارش جلسه در ادامه مطلب

۰ نظر ۰

جلسه ی اول از دوره عمومی تسنیم/مدیریت استراتژیک

دانلود صوت کارگاه "مدیریت استراتژیک" استاد شمسعلی در سه جلسه / جلسه ی اول از دوره ی عمومی تسنیم/ تاریخ جمعه 24 مهرماه 94/ دانشکده ی داروسازی


ساعت اول/ حجم: 14.3 مگابایت

ساعت دوم/ حجم: 11.5 مگابایت

ساعت سوم/ حجم: 14.4 مگابایت






     کانال تلگرامی اطلاع رسانی دوره عمومی تسنیم:  https://telegram.me/doreomomitasnim


۰ نظر ۰

گزارش اردو قم و جمکران+تصویر

هوالمحبوب

باعرض پوزش نسبت به همه دوستان وبزرگوارانی که منتظرپست گزارش اردوبودند.وهمچنین به محضرحضرت بقیه الله وهمه مومنان ومسلمان شهادت مظلومانه امام حسین وهفتادوتن پروانه رابه نوبه خودتسلیت می گویم.

.مادرروزپنج شنبه۲۳مهر۱۳۹۴مصادف با۱محرم الحرام۱۴۳۷ساعت۸:۱۵صبح ازدرب مسجدامام خمینی واقع دردانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سمت مقصدقم وجمکران حرکت کردیم.وسپس درساعت۱۱:۲۰درمیان راه توقف کردیموپس ازگذراندن زمانی کوتاه واقامه نمازظهروعصربه سمت قم حرکت کردیم.پس ازصرف ناهاردرساعت۱۳:۳۰قم رابه مقصدجمکران ترگ گفتیم.


دانلود صوت سخنرانی استاد علاءالدین اسکندری شاگرد استاد صفایی حائری در منزل ایشان/ حجم: 9.7 مگابایت

*گوش دادن به این صوت را به همه ی مخاطبان محترم سایت توصیه می کنیم. موضوع: طرح سوال هایی در باره ی خودشناسی،ضرورت دین و...


باقی در ادامه مطلب


روابط عمومی


۱ نظر ۱

ادامه سلسه مباحث تنها مسیر/ قسمت دوم

جهاد با نفس، نخ تسبیح تمام فضایل است / خط عملیاتی ما، مبارزه با نفس است

•پیامبر اکرم(ص) تعبیری دربارۀ جهاد با نفس دارند که از این تعبیر در این جا استفاده میشود. جهاد در راه خدا، کار مهم و باعظمتی است که یکی از اتفاقاتی که در آن می‌افتد، شهادت در راه خداست و فضای بسیار عاشقانه‌ای هم دارد؛ اما وقتی پیامبر اکرم(ص) از چنین جهادی برگشته بودند، از فضیلت دفاع مقدس همراه با شهادت و جانبازی و ایثاری که در آن وجود داشت، تعبیر به جهاد اصغر کردند و بعد فرمودند حالا به سراغ جهاد اکبر برویم. موضوع صحبت، که نخ تسبیح فضائل است، جهاد با نفس است.

میزان ارزش هر کس به میزان اهتمام او در جهاد با نفس است/ میزان آلودگی هر کس مربوط به اشتباهاتی است که در مبارزه با نفس دارد

•موضوع اصلی، جهاد با نفس است؛ نه موضوعاتی مانند دوری از حسادت، تکبّر، تنبلی، حرص،و یا صداقت داشتن، مهربان بودن و... . خط عملیاتی ما، مبارزه با نفس است. میزان ارزش هر کسی به میزان اهتمامی است که در جهاد با نفس دارد. میزان آلودگی و سیاهی هر کسی هم مربوط به اشتباهاتی است که در مبارزه با نفس دارد. اگر کسی در جهاد با نفس ناموفق باشد، در بدی‌هایی مانند حسادت، تکبّر، حرص و...، خود را نشان می‌دهد. و اگر کسی در جهاد با نفس موفق باشد، مقداری از این موفقیت در نماز اول وقت، مقداری در مهربانی با دیگران، و مقداری در سایر خوبی‌ها تجلی می‌کند.




دانلود صوت/ جلسه ی اول سلسله جلسات تنها مسیر در نظام تربیت دینی/ استاد پناهیان


واحد خواهران




باقی در ادامه مطلب
۱ نظر ۰
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان