بسم الله الرحمن الرحیم
برای جامعه جاهل میتوان خدایی ساخت که نه می تواند غمی را برطرف کند و نه میتواند مانع رسیدن رنج و بلا شود و نه میتواند بارانی از اسمان بباراند و یا رزقی را بر زمین وسعت دهد . آیا جامعه جاهلی که تا این حد امکان انحراف دارد راه حل مشکل فقط تامین نیاز های مادی اوست؟
جامعه ای که از گذشته خود اطلاعی ندارد تا از آینه آن برای آینده خویش تصمیمی بسازد چگونه میتواند در برهه های سخت و پیچیده تاریخی تصمیمهای تاریخ ساز بگیرد و در تاریخی که عبرت پذیران اندک اند، در زمره آنان باشد؟
ما به جامعه کنونی خود که نگاه میکنیم
دستهایی از پشت صحنه به در آمده اند تا امام انقلاب ، سید الشهدا ، ایام
الله ، عاشورا و امیر مؤمنان و حوادث تاریخی را به گونه ای تعریف کنندکه در
پیچیدگی این تاریخ ، مردم زمانه تصمیم شان در مقابسه با میزان های واقعی
به کجراهه متمایل شود . ما همین طور
در این جامعه مشاهده میکنیم که در این تحریف عظیم در وقت روشنگری است که
حنای کاسبان جهل برای مردم و تاریخ بی رنگ میشود و ظلمت جهل را دیده ایم که
چگونه با روشنایی علم کنار می رود .
با
این حال در این روشنگری ها ، اگر برای علم و آگاهی بستری مهیا نباشد تا در
این بستر حرف ها شنیده ، تحلیل و فهمیده و منشأ تصمیم گیری شود متأسفانه
شاهد حوادثی خواهیم شد که تنها در گذر زمان و با دادن هزینه های گزاف زیان
شان آشکار میشود .
برای مثال خیلی ها از حوادث کربلا
مطلع اند و برای روشنگری در قسمت هایی که ممکن است عده ای بخواهند بر این
قضیه بار کنند ، بستر برای روشنگری مهیاست که تجربه ی شکست جریان تحمیل
مذاکره با دشمن به عنوان راهبرد امام حسین در کربلا یکی از آنهاست یا بستر
تحلیل حوادث دوران زندگی حضرت امیر برای کسانیکه خود اهل مطالعه ی تاریخ
بودند یا سریال ساخته شده در مورد ایشان را دیده اند مهیا تر است زیرا که
روایت تاریخ و اتفاقات خود بخشی است که کج فهمان از گفت و گوی دقیق در مورد
آن خودداری میکنند تا در جای مناسب آنچه را میخواهند به آن اضافه یا کم از
آن کم کنند .
به نظر بنده برای عبور از یک تحریف عمیق و
جلوگیری از تحمیل هزینه به تاریخ انقلاب ،باید روشنگران انقلاب برای شناخت
روش ها و زندگی امام حسن مجتبی علیه السلام که همیشه - حتی امروز - مظلوم
بوده اند فکری بیندیشند تا مجبور نباشیم عاشورا تکرار شود زیرا که در آن
زمان انقلابیون تغییر جهت داده اند و نفاق و نفوذ شدت یافته است و انقلاب
اسلامی حضرت رسول از درون خود حاکمیت به سمت نابودی هدایت میشود و حتی
کسانیکه امام حسین را دوست دارند و انقلاب اسلامی رسول را ، برای همراهی با
جریان حاکم به اسم دفاع از انقلاب همراه انقلابیون گذشته در مقابل حسین می
ایستند و وقع ما وقع ...
شاید مطالبه روایت قصه امام حسن مجتبی علیه السلام از کارگردانان و رسانه ها کوچکترین کاری باشد که از دست ما بر آید حال به هر طریقی چه انتشار این نوشته و چه از طرق دیگر ..
انشاءالله که حرف و سخن ما در مسیری باشد که زمان را از دست ندهیم...