بسم الله الرحمن الرحیم
مثل همـه موضوعات دیگر، موضوع زن هم دسـتمایه اى در دسـت سـوداگران همه ارزشـهاى انسـانى شـده اسـت. در دنیا و در رسانه هاى جمعـى عالـم، در طـول سـالهاى متمـادى، کسـانیکه نـه بـراى زن، نه بـراى جنـس انسـان و نـه بـراى کرامتهاى انسـانى، جز در محاسـبه بـا پول ارزشـى قائل نیسـتند - که متأسـفانه در تمـدن کنونى مغـرب، نقش مهمـى را در همـه عرصه ها ایفـا مىکنند - مسـأله زن را هـم براى خودشـان در میدانهـاى مختلف به صـورت یک سـرمایه و یک وسـیله سـوداگرى درآوردنـد؛ روى آن بحـث مىکننـد، فرهنگسـازى مىکننـد، تبلیـغ مىکننـد و ذهنهـاى مرد و زن همـه دنیـا را در سـر دو راهی یک وسوسـه و گمراهی بـزرگ قـرار مىدهنـد.
در چنین شـرایطى، جـا دارد زن مسـلمان با تأمـل در مفاهیم اسلامى و ارزشـگذاری هاى اسلامی و بـا دقـت در خطوطی کـه در نظام اسلامى براى پیشـرفت زنان و مـردان پیش بینى شـده اسـت، هویت خود را بازیابی کندوقامـت رسـاى اسـتدالل را در مقابل هوی سفسـطه ها و وسوسـه هاى عوامـل صهیونیسـم و سـرمایه گذارى و بـه نمایـش درآورد.
اسلام در مقابـل جاهلیتـی که بـه زن ظلـم مىکـرد، ایسـتادگی کـرد؛ هـم در میـدان معنویـت و فکر و ارزشـهاى انسـانى، هـم در میدان حضـور سیاسـى و هم از همـه بالاتـر در عرصـه خانـواده.
در زمینه مسـائل معنوى، زنان جزو پیشـگامان حرکت معنوى انسـان به سـوى پیشـرفتها هسـتند، در قـرآن وقتى از یک زن مىخواهد براى انسـانهاى مؤمـن مثال بزنـد، مىفرماید: و ضـرب الل مثلا للذین امنوا أمـرأة فرعـون، از یک زن مثال می زند.
در دنیای غرب و همین کشورهای اروپایی-تا دهه ی اول قرنی که تمام شد، زنان نه فقط حق رای نداشتند که حق مالکیت هم نداشتند.در اسلام بیعـت زن، مالکیـت زن، حضـور زن در ایـن عرصه هاى اساسـى سیاسـى و اجتماعى، تثبیت شـده اسـت: اذا جائـک المؤمنـات یبایعنک علـى ان ال یشـرکن بـالله ، زنها می آمدند با پیامبر بیعت می کردند.
خـود الگـوء فاطمـهى زهـرا سلام الله علیها کـه در دوران کودکـى، بعـد از هجـرت پیغمبـر بـه مدینـه، در داخل مدینـه و در همـهى قضایـاى عمومـى آن روز پـدرش - کـه مرکـز همـه حـوادث سیاسـى اجتماعـى بـود -حضور داشـت، نشـان دهنده نقش زن در نظام اسلامى اسـت.
برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری