بسم اللّه الرحمن الرحیم
آثار غفلت جهان اسلام ازموضوع حاکمیت اسلام بر همه ی امور اجتماع موجب شد که مسلمانان به آن نتایج درخشانی که از طریق اسلام میتوانستند برسند،نرسند و در نقطه های عطف تاریخ آن طور که باید و شاید تصمیم گیری نکنند و در نتیجه نه تنهاجامعه به سوی اهداف اصلی اش حرکت نکند بلکه به انحراف کشیده شود.
وقتی25سال بعد از رحلت پیامبر(ص)امامی معصوم<<علی(ع)>> حاکم شد،عایشه با جنگ جمل امام را تضعیف کرد و مردمی که معنی غدیر را نمیدانستند،تحت تاثیر قرارگرفتند.اما همین مسلمانان بعد از رحلت پیامبر و طرح حاکمیت از طریقه سقیفه پیشنهاد فاطمه زهرا(س) در رابطه با برگشت به غدیر و حاکمیت علی(ع) را نپذیرفتند.
وقتی امیرالمومنین(ع)در راس حکومت قرار گرفتند،عایشه بنای مخالفت گذاشت و مردم را جهت جنگ با حضرت دعوت کرد و بالاخره عده ای پذیرفتند و وفاداری بسیاری از خود در این رابطه نشان دادند و اینگونه از عایشه تبعیت کردند.
عایشه چه فرهنگی را پیشنهاد میکرد؟!که مردم پذیرفتند و فاطمه ی زهرا(س) چه فرهنگی را؟!که مردم رد کردند.فاطمه ی زهرا(س) آنها را به حاکمیت امام معصوم دعوت میکرد در حالی که آنها معنی چنین حاکمیتی را که زمین را به آسمان معنویت کند نمیفهمیدند.ولی احترام به همسر پیامبر(ص) را می فهمیدند.
سکولاریسم از اینجا میتواند جای خود را باز کند،میگوید:امام معصوم میخواهیم چکار؟!اگر یک آدم زرنگِ قاطع سرکاربیاید،امور ما از طریق مدیریت اومی گذرد.
علی(ع)میخواهد ما روی مرز خود باشیم و به عدالت و معنویت بیندیشیم پس چه موقع ثروتمند شویم؟؟
ملتی که امام معصوم بخواهد باید خیلی چیز ها را زیر پا گذاشته باشد.
ذات انقلاب اسلامی از جنس حاکمیت امام معصوم است؛اگر جایگاه تاریخی انقلاب را در نظر بگیریم و به سخنان امام خمینی توجه کنیم متوجه میشویم که هدف اصلی انقلاب اسلامی،جاری شدن حکم خدا در نظام سیاسی،آموزشی،اقتصادی جامعه است. امام خمینی میفرمایند:مجرد بودن رژیم اسلامی مقصد نیست، مقصد این است که در حکومت اسلامی اسلام حکومت کند.
انگیزه اصلی آنان که به میدان آمدند و موجب تحقق انقلاب شدند چنین مطلبی بود.وقتی مقصد اصلی انسان حاکمیت حق باشد،برای رسیدن به این مقصد هزینه های مالی و جانی آن راهم متحمل میشود.
برگرفته از کتاب انقلاب اسلامی، برون رفت از عالم غربی