فهم درست مهدویت/7

بسم الله الرحمن الرحیم

 حقیقت غیبت

حقیقت "غیبت" زمانی برای ما روشن می‌شود که مقدمات مطرح شده در یادداشت‌های پیشین در‌رابطه با مهدویت،امامت و... را مد نظر قرار دهیم.

اگر تلقی ما از ویژگی‌های عصر غیبت بدین شکل باشد که حضرت حجت(عج) در منطقه‌ای در حال زندگی هستند و انتظار می‌کشند تا شرایط مهیا شود و ایشان ظهور کنند،انتقادی منطقی و صحیح مطرح می‌شود که اگر قرار است عصر غیبت بدین شکل طی شود پس چه نیازی است که امام هزار سال پیش به دنیا بیایند؟ درحالیکه هیچ مشکلی پیش نمی‌آمد اگر ایشان در زمان مهیا شدن شرایط ظهور به دنیا بیایند.

اگر مقدمات مطرح شده را به درستی فهم کنیم،تحولی در دل ما به وجود می‌آید و بینش ما در رابطه با غیبت هم عوض می‌شود.در حقیقت "امام معصوم غائب" تمام شئون "امام معصوم ظاهر" را دارد به جز شئونی که مستلزم علنی عمل کردن ایشان است.

پس،درست است که ایشان به عنوان مثال نمی‌توانند اداره و هدایت علنی جامعه را برعهده بگیرد ولی وظایفی مانند تربیت افراد،حفظ جریان فکری شیعیان از انحراف،حفظ جامعه شیعی از نابودی و...را به صورت نسبتا نامحسوس و ناملموس بر عهده دارد و ما هم دائما در حال بهره‌مندی از هدایت ایشان هستیم.

این برخوداری از هدایت امام غائب مانند بهره‌بردن از خورشید پشت ابر است.وقتی خورشید پشت ابر است،بهره‌بردن از گرما و نور و سایر نعمات خورشید وجود دارد ولی در این جریان خورشید ظهوری ندارد و حضور او نسبتا ناملموس و نامحسوس است.


برگرفته از مطالب استاد غنوی

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان