دغدغه های فرهنگی/1

بسم الله الرحمن الرحیم

معتقدم که 313نفر جنگ بدر در جمع شما هستند و شرایط زمان جنگ بسیار با زمان ما انطباق دارد.هر یک از اصحاب بدر به اندازه یک امت با ارزش اند.وضع سیاسی مملکت بسیار خوب است و با این که جبهه دشمن بسیار قوی است و تسلط زیادی بر دنیا دارد ولی باز هم منفعل بوده.اما نمیگویم که هیچ مشکل سیاسی نداریم...



دشمن قصد دارد در تبلیغات خود سیاست ما را ضعیف نشان دهد و شما نیز باید آن را حمل بر دشمنی بگیرید.الباطل یموت بترک ذکره:اگر اظهارات دشمن تکرار نشد به خودی خود زایل می شود.
وضعیت اقتصادی نیز الحمدلله رو به رشد است ولی نگرانی بنده از گرفتاری طبقات پایین است و به همین دلیل کسی که مسئولیت اقتصاد یک کشور را در دست میگیرد باید با بصیرت باشد و از حواشی بگذرد.

اما دغدغه اصلی بنده فرهنگ است.این دغدغه شبیه میدان جنگ است
 و نباید میدان را خالی یا عقب نشینی کرد.مقوله فرهنگی باید از نو ارزیابی شود ،به دو علت:1.فرهنگ عامل اصلی در رفتارهای اجتماعی است.
2.فرهنگ به عنوان یک حامل برای اثر گذاری های سیاسی است.
دغدغه فرهنگی 2نوع می باشد:
1.حساسیت شخصی که زیاد مهم نیست2.حساسیت جمعی از نگرش فرهنگ چرا که فرهنگ در سرنوشت کشور بسیار اثر گذار است.
اساس و ریشه فرهنگ عبارت است از عقیده و برداشت انسانی یا ذهنیت افراد که برای جامعه هم صدق میکند.فرض کنید که در جبهه هستید. جوانی که به جبهه آمده میتواند دو دل باشد یا با آ.اهی کامل باشد.مدادالعلما افضل و من دما الشهدا.این مورد نشان میدهد که یک طلبه در جنگ میتواند یک جوان متزلزل را  آگاه و راسخ کند و بالعکس.
دقت کنید که این همان فرهنگ است یعنی یک موجود فعال پیشرو اثرگذار با تبدیل محتوای ذهنی اش به یک موجود منهزم تبدیل می شود و بالعکس.
کسی که کار فرهنگی انجام میدهد با صبر پیشه کردن ،خبرگی و کارشناسی مسائل را تحلیل کند.
رشد سیاسی هم خودش یک کار فرهنگی است و به کسانی که میخواهند بینش سیاسی مردم را بالا ببرند توصیه میکنم که از کار های باندی و اجرایی سیاسی پرهیز کنند.
خیلی از مشکلات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و ... را که ریشه یابی میکنیم به فرهنگ می رسیم.انقلاب ما بر پایه فرانگ بنا شده است ولی فرهنگ ما بر مبنای روحیه انقلابی تحول لازم را پیدا نکرده است.
باید مسئله فرهنگ و کلیتش را الویت کشور قرار دهید و باید به نهاد های صحیح سپرده شود ،در غیر این صورت کارهایمان ابتر است.تکلیف یعنی این که مشقت را بر دوش کسی بار کردن،خدا بزرگترین مکلف و انسان برترین مکلف است.اصلا بشر در قبول تکلیف است که می تواند قله ها را فتح کند.


برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان