بسم الله الرحمن الرحیم
پله دوم:ضرورت شناسی
پله دوم از نردبانی که «زن منتظر» می بایست برای رسیدن به شهر زیبا و با طراوت مهدوی، بر آن گام گذارد و از آن عبور کند ضرورت شناسی است. وی باید بداند که برای حفظ ایمان خویش و دوری از گناه و معصیت در دوران آخرالزمان و نیز توفیق قرار گرفتن در زمره سربازان و یاران حضرت چه ضرورتی دارد که به خود به عنوان یک «زن منتظر» نگاه کند.
اگر وظایفی بر عهده او در جهت تربیت نسل منتظر قرار داده شده، چنانچه به آن بی توجهی کند، چه عقوباتی را در پی خواهد داشت؟ آیا به جز عباداتی همچون نماز،
روزه و...، وظیفه دیگری نیز بر عهده اوست؟ و...
«زن منتظر» برای مهیا شدن جهت حضور در جامعه مهدوی، علاوه بر شناخت وظایف و رسالت های خویش، می بایست انگیزش ها و انرژی لازم برای پیمودن این مسیر سعادت بخش را در خود ایجاد و ذخیره نماید. بدون عزم راسخ و تصمیم جدی او، علم، بال ناقصی برای پرواز خواهد بود و کاری از پیش نخواهد برد. زن منتظر بعد از کسب انگیزش لازم، در بخش بعدی که به رسالت های شناختی و اعتقادی اختصاص دارد، علم و آگاهی مناسب را به دست آورده و خود را برای مرحله سوم که به رسالت های رفتاری می پردازش مهیا می کند. (انشاء الله)
بخشی از روایات ما در حوزه مهدویت، پیرامون وضعیت زنان در دوره آخرالزمان است و ضروری است که زنان، این ویژگی ها و خصوصیات را بخوبی بشناسند و وضعیت موجود زنان را با وضعیت مطلوبی که برای زنان در حکومت جهانی حضرت مهدی ایجاد می شود مقایسه نمایند تا عطش و درخواست آنان برای ظهور بیشتر گردد. براساس آموزه های دینی، زنان در دوره آخرالزمان مجدداً به ضعیت خود در دوره جاهلیت برمیگردند. در دوره جاهلیت اولی زن تمامی حقوق انسانی خود بی بهره بود و معامله بردگان با او می شد و در قراردان و در پرتو جاهلیت مدرن، زن از حقوق زن بودن خود محروم گردیده است. مهاجمان فرهنگی با تبلیغات جهانی، برای رسیدن به امیال نفسانی خودشان و برای پرکردن جیب خود، از وجود زن به عنوان یک ابزار سودجوئی بهره میگیرند و او را به میدان فساد و تباهی میکشانند و با دادن شعارهایی مثل حقوق زن، آزادی زن، تساوی و برابری، او را به میدان می کشانند و تا زمانی که از طراوت و نشاط جوانی برخوردار است از او بهره میجویند و بعد از مدتی او را همچون شی، تاریخ مصرف گذشته، طرد می نمایند. رواج بازار سکس و استفاده از جسم زن در تیزرهای تبلیغاتی و اینکه در هر ثانیه در شبکه های ماهوارهای تصاویر مستهجن فراوانی از زن عرضه می گردد و قیمت و شماره تلفن و محل مراجعه وی را اعلام می کنند، آیا جز آنکه شیوه های فروش زن، مدرن تر گردیده تفاوتی با بردهداری پیشین دارد؟! علاوه بر آن، سوداگران اقتصادی از زن به عنوان ابزار تبلیغاتی بهره میجویند تا در فروش کالاهای تجاری خود شتاب و سرعت بخشند و زنان را به عنوان بردگانی درآورده که فقط برای بهره بردن از آنها در بازار تجارت وارد معامله می شوند و تمامی ارزش آنها در جسم شان خلاصه گردیده که تمام جسم هم ملعبه دست آنها قرار گرفته است. یکی از زنان اروپایی وضعیت خود را این چنین توصیف می نماید: اروپا، زنان دستمال کاغذی توالت شده اند، تا وقتی که جوان هستند با مهار و محبت مردان قرار میگیرند و وقتی که پای به سن پیری می گذارند در جامعه مطرود میشوند که مثل سگهای ولگرد، جایی برای سکون و آرامشی ندارند و برای خود پناهگاهی معنوی پیدا نمی کنند و دچار امراض روحی و روانی می شوند.
واقعیتی که انکارناپذیر می باشد، این است که زن عصر آخرالزمان را که می بایست درخشنده ترین ستاره افق زندگی و پر ارج ترین گوهر هست . و اساس هر فضیلت و حلقه اتصال و رمز تداوم نسل بشری باشد، تاسرحد چراگاههای مردان هوسران و ابزار و ادوات تمایلات نفسانی آدمهای پست تنزل داده اند. به وسیله اقدامات شوم فرصت طلبان، در غرب، نیمی از پیکره جامعه که رمز بقای بشریت بود، با افتادن در دام سودجویان مغرضی، در معرض فساد قرار گرفت و تعداد فراوانی از زنان، کرامت و ارزش والای خود را از دست دادند و با فساد خود، نیمی دیگر از پیکره جامعه را هم به سوی فساد و تباهی سوق دادند و خود با تبدیل به یک شی بی ارزش و قابل دسترس در هر کوچه و بازار نمودند.
برگرفته از کتاب زن منتظر و منتظرپروری