زن منتظر و منتظرپروری/5

بسم الله الرحمن الرحیم

برخلاف دوره آخرالزمان که زنان در وضعیتی بسیار اسفناک قرار می گیرند و مجدداً به اوج عصر جاهلیت بر می گردند و قربانی منافع سودجویان و فرصت طلبان می شوند و کلیه حقوق مربوط به «زن بودن» خود را از دست می دهند و از جایگاه اصلی که خالق انسان ها برای آنها طراحی نموده است خارج می شوند...

در دوره ظهور دوباره زنان به جایگاه رفیع خودشان در عالم هستی بر می گردند و هم حقوق انسانی و هم حقوق زن بودن آنان به صورت کامل استیفا میگردد. زنان، زندگی بسیار آرمانی در کمال رفاه و امنیت و سرشار علم و معنویت و رشد و تعالی پیدا می کنند. رسول گرامی اسلام(ص) نشان در مورد دوران پس از ظهور می فرمایند: «اما جهان پس از ظهور، زن و خانواده به جایگاه جایگاه اسلامی و انسانی خود دست مییابند».
پله  چهارم: شناخت راه نجات از گذرگاه صعب العبور آخر الزمان
 پس از آشنایی با شرایط سخت و دشوار دوران آخرالزمان، این سؤال پیش می آید که آیا خداوند در تدبیر نظام خلقت ،بشریت را با هجمه سنگین شیطان،تنها و رها گذارده است؟ آیا نبی رحمت تثبیت، امّت خویش را بدون پشتیبان و ابزار دفاعی لازم، به دست طوفان های وحشتناکی ایمان برانداز آخرالزمان سپرده است؟
گام اول: شناخت تنها راه نجات بخشی آنچه از مشاهده آموزه های ادیان الهی استفاده میشود این است که همه آنها درصدد آشناسازی امت عصر خویش با توحید، نبوت، عدل و معاد بوده اند. اما مکتب اسلام، علاوه بر معرفی آموزه های فوق، بر مسئله ولایت و اهمیت آن، تأکید فراوان نموده است. به گونه ای که از سوی خداوند حتی مشروعیت خاتمیت رسول اکرم(ص)، تکمیل گردیدن دین و تمام شدن نعمت، منوط به معرفی ولی منصوب از جانب خداونداز سوى پیامبری بیشتر شده است."
ارزشی ولایت و امامت در نزد آموزه های اسلام به اندازه ای است که در منابع حدیثی شیعه و سنی، با عبارات متعدد، این سخن از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که : «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه: هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است». مرگ جاهلیت، اشاره به مردن در حال کفر، نفاق و ضلالت است. زیرا خصوصیت دوران جاهلیت (پیش از ظهور اسلام) این بود که کفر، نفاق، جهل به معارف اسلامی، توحش و خشونت بر جامعه حاکم بود. بخاطر این نقشی ممتاز «ولی خدا» و «امام» در رهایی از تاریکی ها و ضلالت هاست که مسلمین در عصر غیبت و دوران آخرالزمان به خواندن «دعای غریق» و این فراز از ان سفارش شده اند: واللهم عرفنی حجتک، فانک ان لم تعرفنی حجتک، ضللت عن دینی، اللهم لاقتنی リ میتة جاهلیة...: بار خدایا ! حجت خود را به من بشناسان که اگر حجت خود به من معرفی نکنی از دینم گمراه می شوم. خدایا مرا به مرگ جاهلیت نمیران...»." حال که به فرموده امام صادق(ع) هر کس که اهل بیت را بشناسد، مؤمن است" و از گمراهی و جاهلیت در امان خواهد بود، جواب سؤال پیش گفته روشن خواهد شد که در تدبیر عالم خلقت و نیز از سوی نبی رحمت و هدایت، امت اسلام در گردنه های صعب العبور اخرالزمان، به حال خود واگذارده نشده اند. وجود مقدس حضرات معصومین(ع) بھترین کشتی نجات برای فرار از دریای طوفان زده آخرالزمان هستند. هر یک از آنان، بالاخص اباعبدالله الحسین(ع) به بلاها و مصایب فراوانی گردیدند تا باب رحمت الهی برای مؤمنین باشند. لذا در ادعیه از زبان خودشان، میخوانی که آنان《کفارة لذنوبنا و تزکیه لنا》 هستند. یعنی همانگونه که دادن کفاره، موجب بخشش گناه از سوی خدای متعال می شود، آنان نیز با صبر بر بلایا و مصایب و رضایت به آن، سبب پاکی و تزکیه ما از معاصی و سهل شدن پاک زیستن در شرایطی که تاریکی ها و آلودگی ها، انسان را در برگرفته، گردیده اند.


برگرفته از کتاب زن منتظر و منتظرپرور

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان