بسم الله الرحمن الرحیم
برخلاف دوره آخرالزمان که زنان در وضعیتی بسیار اسفناک قرار می گیرند و مجدداً به اوج عصر جاهلیت بر می گردند و قربانی منافع سودجویان و فرصت طلبان می شوند و کلیه حقوق مربوط به «زن بودن» خود را از دست می دهند و از جایگاه اصلی که خالق انسان ها برای آنها طراحی نموده است خارج می شوند...
در دوره ظهور دوباره زنان به جایگاه رفیع خودشان در عالم هستی بر می گردند و هم حقوق انسانی و هم حقوق زن بودن آنان به صورت کامل استیفا میگردد. زنان، زندگی بسیار آرمانی در کمال رفاه و امنیت و سرشار علم و معنویت و رشد و تعالی پیدا می کنند. رسول گرامی اسلام(ص) نشان در مورد دوران پس از ظهور می فرمایند: «اما جهان پس از ظهور، زن و خانواده به جایگاه جایگاه اسلامی و انسانی خود دست مییابند».
پله چهارم: شناخت راه نجات از گذرگاه صعب العبور آخر الزمان
پس از آشنایی با شرایط سخت و دشوار دوران آخرالزمان، این سؤال پیش می آید که آیا خداوند در تدبیر نظام خلقت ،بشریت را با هجمه سنگین شیطان،تنها و رها گذارده است؟ آیا نبی رحمت تثبیت، امّت خویش را بدون پشتیبان و ابزار دفاعی لازم، به دست طوفان های وحشتناکی ایمان برانداز آخرالزمان سپرده است؟
گام اول: شناخت تنها راه نجات بخشی آنچه از مشاهده آموزه های ادیان الهی استفاده میشود این است که همه آنها درصدد آشناسازی امت عصر خویش با توحید، نبوت، عدل و معاد بوده اند. اما مکتب اسلام، علاوه بر معرفی آموزه های فوق، بر مسئله ولایت و اهمیت آن، تأکید فراوان نموده است. به گونه ای که از سوی خداوند حتی مشروعیت خاتمیت رسول اکرم(ص)، تکمیل گردیدن دین و تمام شدن نعمت، منوط به معرفی ولی منصوب از جانب خداونداز سوى پیامبری بیشتر شده است."
ارزشی ولایت و امامت در نزد آموزه های اسلام به اندازه ای است که در منابع حدیثی شیعه و سنی، با عبارات متعدد، این سخن از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که : «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه: هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است». مرگ جاهلیت، اشاره به مردن در حال کفر، نفاق و ضلالت است. زیرا خصوصیت دوران جاهلیت (پیش از ظهور اسلام) این بود که کفر، نفاق، جهل به معارف اسلامی، توحش و خشونت بر جامعه حاکم بود. بخاطر این نقشی ممتاز «ولی خدا» و «امام» در رهایی از تاریکی ها و ضلالت هاست که مسلمین در عصر غیبت و دوران آخرالزمان به خواندن «دعای غریق» و این فراز از ان سفارش شده اند: واللهم عرفنی حجتک، فانک ان لم تعرفنی حجتک، ضللت عن دینی، اللهم لاقتنی リ میتة جاهلیة...: بار خدایا ! حجت خود را به من بشناسان که اگر حجت خود به من معرفی نکنی از دینم گمراه می شوم. خدایا مرا به مرگ جاهلیت نمیران...»." حال که به فرموده امام صادق(ع) هر کس که اهل بیت را بشناسد، مؤمن است" و از گمراهی و جاهلیت در امان خواهد بود، جواب سؤال پیش گفته روشن خواهد شد که در تدبیر عالم خلقت و نیز از سوی نبی رحمت و هدایت، امت اسلام در گردنه های صعب العبور اخرالزمان، به حال خود واگذارده نشده اند. وجود مقدس حضرات معصومین(ع) بھترین کشتی نجات برای فرار از دریای طوفان زده آخرالزمان هستند. هر یک از آنان، بالاخص اباعبدالله الحسین(ع) به بلاها و مصایب فراوانی گردیدند تا باب رحمت الهی برای مؤمنین باشند. لذا در ادعیه از زبان خودشان، میخوانی که آنان《کفارة لذنوبنا و تزکیه لنا》 هستند. یعنی همانگونه که دادن کفاره، موجب بخشش گناه از سوی خدای متعال می شود، آنان نیز با صبر بر بلایا و مصایب و رضایت به آن، سبب پاکی و تزکیه ما از معاصی و سهل شدن پاک زیستن در شرایطی که تاریکی ها و آلودگی ها، انسان را در برگرفته، گردیده اند.
برگرفته از کتاب زن منتظر و منتظرپرور