مبانی معرفتی مهدویت/4

بسمالله الرحمن الرحیم

تا اینجا تئوری مسئله روشن شد که یک وجود غیبی کلی به نام عین الانسان در هستی وجود دارد و شما برای انسان شدنتان یک راه بیشتر ندارید و آن اینکه از طریق باطن،با باطن انسانی و باطن هستی مرتبط شوید و انسانیت بگیرید.این را توسل انسان به ولایت گویند. 


به صورت کلی خاصیت آدمی این است که اگر بداند مقامی و جایگاهی بالاتر از این جایی که هست وجود دارد،طالب آن جایگاه خواهد شد.به طور مثال یک جنین تا وقتی که متوجه شود که دنیایی بزگتر در انتظار اوست از جایگاه خود راضی است و طلب دنیا را ندارد،اما اگر متوجه این قضیه شود قطعا خواستار دنیا است.
حال مشکل دقیقا همینجاست که نمیدانیم کل الانسان در این جهان وجود دارد،انسانی که نهایت جایگاه را از نظر معنوی دارد و وجه خدا در روی زمین است. و وقتی آدمی این را نداند یقینا خواستار نزدیکی به این مقام و این انسان نیست و همچنین تلاشی هم برای شبیه کردن خود به این انسان کامل نمی کند.
مشکل در شناخت های ما در مورد امام زمان است،اطلاعاتی که فقط مشخصات شناسنامه ای این حضرت است نه شناختی که از جایگاه و مقام ایشان باشد.برای رفع آن  باید این معرفت را افزایش داد.چرا که انسان برای کامل شدن در تمامی ابعاد وجودی خود نیاز به یک انسان کامل داد،حال این انسان چه پیدا باشد و چه پنهان،چون که نیازمند حیات جسمانی او نیستیم و باید با باطن او ارتباط برقرار کرد.
مرحوم آیت الله طهرانی از قول ایت الله قاضی طباطبایی نقل میکنند که:(اگر کسی درست سیر و سلوک کند،حتما خداوند او را به مسیر اهل بیت می کشاند.)
با توجه به همین نکته به این موضوع پی میبریم که اگر کسی در مسیر اهل بیت نیست،به درستی سیر و سلوک نکرده و احتمالا مصداق آیه *هل ننبئکم باالاخسرین الاعمال.....*شده و به خیال خود فکر میکند در مسیر است ولی راه درست را در پیش نگرفته.
حسن ختام کلام:یک وقت عشق به حضرت حجت دکان داری است و یک زمانی بیدار باش است.نسل نو که نسلی بیدار است حیف است که از ارتباط قلبی با انسان کامل محروم باشد.اگر شما رسیدید به اینکه کسی هست که به شما کمک جدی میکند،یعنی تمام انسانیت شما را هدایت می کند پس باید با او ارتباط داشته باشید آن هم ارتباطی ارادتمندانه.
حداقل روی این مطلب فکر کنید. 

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان