زن منتظر و منتظرپرور/8

بسم الله الرحمن الرحیم

شناخت خطرات و آثار بی توجهی به وظایف

تربیت و پرورش انسان،مقصد مشترک ائمه هدی(ع) و ائمه کفر است. هم معصومین (ع) و اولیای دین برای تربیت الهی و هم شیطان و یاران او،برای تربیت الحادی انسان،درحال تلاش و تکاپو می باشند.

انسان است که بواسطه ی اختیار خویش،هر کدام از آنان را بخواهد،به عنوان مربی و راهنمای خویش قرار میدهد.این انتخاب آدمی، موجب ایجاد تفاوت فاحشی در مقصد،مسیر و آثار می گردد.

وقتی مقصد و مسیر از مجرای طبیعی آن که همان فطرت الهی است،منحرف شد،تغییر مطلوبیت ها و اسوه ها،از آثار گریز ناپذیر آن خواهد بود.مثلا در فرد و جامعه ای که مادی است و ولایت ائمه کفر را انتخاب نموده است،دیگر صدیقه طاهره(س) نمی تواند اسوه زنان باشد و این کلام ایشان که «برای زن بهتر است که نه او مردان نامحرم را ببیند و نه مردان نامحرم او را» کلامی غیر قابل پذیرش خواهد شد.

پرا که ائمه هدی(ع) و انبیاء و اولیای الهی،اسوه انسان هایی خواهند بود که از مادیاتفراتر رفته و ولایت آنان را پذیرفته اند.پیش از این گفته شد که پذیرش ولایت نیز صرفا به ادعا نیست و لازمه اش عمل به وظایف و انتظارات راهنمایان مسیر الهی است لذا یکی از آثار مهم بی توجهی به وظایف آن است که انسان از ولایت ائمه هدی(ع) خارج و داخل ولایت ائمه کفر می گردد و اگر چنین شد،دیگر نمی تواند اسوه هایی چون حضرت زهرا(ع)، اباعبدالله الحسین(ع) و مهدی موعود(ع) را بپذیرد.

اینکه گفته شده است«کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» ناشی از این است که همه ی انسانها در همه اعصار تاریخ به عاشورا امتحان می شوند.در این امتحان،پاسخ سوالات ناگزیر یکی از این دو گزینه است:

«حسین(ع) » یا «یزید». هر یک از ما در همین لحظه در مقابل این امتحان قرار داریم که آیا ولایت الهی را از طریق تأسی و اطاعت از ولی خدا می پذیریم یا به ولایت کفر از طریق عمل نکردن به وظایف و تسلیم در مقابل وسوسه های شیطان در می آئیم؟

این انتخاب ما،بسیلر جدی و تاثیرگذار است و در آن،تنها علم و اعتقاد کافی نیست و عمل به وظایف نیاز است.اینکه ابلیس با داشتن شش هزار سال عبادت،ذکر و تسبیح وبا دارا بودن علم و عقیده به خدا،پیامبران و قیامت،به جرم تسلیم نشدن درمقابل عظمت حجت خدا و سرتعظیم فرودنیاوردن در برابر حضرت آدم(ع) برای همیشه تاریخ،کافر،ملعون،رجیم و سرافکنده شد،حاکی از اهمیت این مسئله است.او در علم و دانش و آشنایی با اسرار،چیزی از دیگران کم نداشت،اما معلوم می شود خدای متعال نسبت به پذیرش حجت الهی،با احدی مدارا و مماشات نمی کند.

این خطر بی توجهی به وظایف نسبت به ائمه هدی(ع) در این فراز از زیات جامعه کبیره به خوبی تبیین گردیده است. «فالراغبة عنکم مارق، و اللازم الکم لاحق، والمقصر فی حقکم زاهق و... : آن که نسبت به شما اهل بیت علت بی میلی کند و به دیگران مایل باشد، از دین خدا خارج است و هر که ملازم شما باشد به شما ملحق میشود و هر که در حق شما کوتاهی کند، از بین خواهدرفت و درست است که خداوند انسان را میان انتخاب هدایت یاضلالت مختار قرار داده است ولیکن در آیات فراوان ، آثار و نتایج هر یک از این مسیرها را نیز مشخص نموده است. بطور مثال در آیه شریفه: «ومن أعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکی: و هر کس از یاد من روی گردان شود، زندگی سخت و تنگی خواهد داشت». قرآن کریم، لذت و آسایش را از آن مؤمنین و زندگی اضطراب آلوده و دشوار را برای اعراض کنندگان از مسیر ولایت الهی قرار داده است.

لذا بی توجهی و اعراض از ولایت ائمه هدی از جمله حضرت مهدی به زندگی انسان را همراه با اضطراب و سختی رقم خواهد زد..

اینکه در قرآن یکی از عذابهای کافران، خوردن از شجرة زقوم معرفی شده و مؤمنان به تناول از شجرة طیبه و لذت بردن از آن، وعده داده شده اند، حاکی از آن است که هر فرد در این دنیا، خود عذاب یا پاداش الهی را انتخاب نموده است.

و در واقع، انتخاب ولایت ائمه کفر،درد و عذاب را از همین دنیا با انسان همراه خواهد نمود.

نکته ی مهم این است که این خطر برای زنان دو چندان است.زیبایی دوستی و تنوع طلبی،از جمله امیال نشأت گرفته از فطرت الهی است که در زنان به عنوان یکی از مظاهر زیبایی وجمال الهی، قرار داده شده است.لیکن این امیال چنانچه هدایت صحیح نگردند و منجر به تبرج و تجمل گردند،خطرناک خواهن بود.به واسطه ی همین حساسیت است که امیر المومنین(ع) در نهج البلاغه چنین هشدار میدهند که:« ان النساء همهن زینه الحیوة الدنیا: زنان همتشان،آراستن زندگی دنیایی است». لذا بانوان،چنانچه به تربیت نفس خویش نپردازند و دنیا خواهی را وجهه همت خویش قرار دهند و از وظایف خویش در مقابل حجت خدا غفلت ورزند،آخرت را تباه ساخته اند.

البته در روی دیگر سکه،زنان بواسطه ی زیبایی دوستی خویش،چنانچه جمال و زیبایی های معنوی ائمه اطهار(ع)از جمله حضرت مهدی(ع) را درک کنند،قدر و منزلت این انوار ملکوتی را بیشتر با تمام وجود حس نموده و ایمانی مستحکم تر به آنان خواهند یافت.


زن منتظر  اگر صاحب العصر و الزمان(ع)را با تمام زیبایی های آن وجود مقدس بشناسد و خود را تحت ولایت و تربیت آن حضرت درآورد و ایشان را ناظر بر تمام اعمال خویش بداند. باید توجه داشته باشد که ترک وظایف، همان گونه که موجب هبوط آدم از بهشت به زمین شد، او را نیز از دامن ولایت الهی به ولایت شیطان، خواهد انداخت. 


زن منتظر باید بداند که نعمات خداوند از جمله قرار گرفتن در مسیر هدایت حضرت مهدی تر و تلاش برای ایفای نقش به عنوان اصحاب آن حضرت، ابتدایی است و بدون اینکه فرد، لیاقت کافی برای آن داشته باشد از باب تفضل و رحمت الهی، این توفیق به او داده میشود. لیکن باقی ماندن در این مسیر، مشروط به عدم کفران و بی توجهی نکردن به وظایف است. گرچه راه توبه باز است اما عنایات الهی نسبت به افراد دارای حد و مرز است و اینگونه نیست که همیشه عفو کند و همیشه قلوب را متوجه خود کند.

از اینکه خداوند، حتی پیامبر اکرم و که اشرف مخلوقات و بندگان است، را به شدت تهدید می کند که چنانچه به بیراهه بروی و در خلاف مسیر صحیح گام برداری، هر آنچه به تو داده ام را باز پس میگیرم، تکلیف ما به وضوح روشن میشود؟


برگرفته از کتاب زن منتظر و منتظر پرور

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان