مبانی معرفتی مهدویت/7

بسم الله الرحمن الرحیم

عالم امام زمان (ع)یا اوضاع عالم،پس از ظهور 

شرط ظهور امام زمان چیست که اینقدر باید روی  آن وقت  گذاشت ؟

الآن نصف بیشتر مشکلات ما این است که عده ای را حرص و طمع گرفته وبه جای اینکه ساده زیست باشند،زندگی های مجللی دارند؛و نتیجه اش هم این می شود که عده ای در فقر و نداری ،و عده ای هم در رفاه و آسایش باشند.

عرفا،سختی می کشند که حالشان توحیدی شود ،یعنی ابزار های دنیا برایشان ساده و آسان شود.مثلا می داند که خدا رزاق است،در نتیجه تلاشش را می کند،ولی دنبال رزق نمی دود؛این یک حالت معنوی فردی است.

حالا چرا به این حالت (حالت معنوی فردی )می رسد؟چون،قلبش توحیدی شده است.

یکی از مراتب ظهور آن حضرت، "ظهور آن حضرت هم در جامعه شایسته ی  ظهور". 

با ظهور آن حضرت، همه ی افکار غلط به ظاهر دینی و عقاید باطل نابود و نمایش کامل دین و دین داری تجلی خواهد یافت.

تحمل فراق غیبت ،برای عارف اصلا آسان نیست و گران تمام می شود.در نبودن حضرت سعی کنیم جز به فکر او به فکر هیچ چیز نباشیم.آن جامعه شایسته ظهور پیدا کند.

"خدا همه کاره ی جامعه می شود "

اگر قلب مردم با خدا باشد ،این قدر حریص نسبت به دنیا نمی شوند ،و علت بسیاری از مسائل جامعه این است که جهت گیری و انتخاب ها غلط است.

ما باید خودمان را در برابر خداوند فقیر بدانیم و بگوییم که خدایا کاری از ما برای نجات مان بر نمی آید ،هر چی که تو بگویی وسیله ی نجات ماست.در نتیجه اگر خودت را نسبت به خدا فقیر دانستی و حرص و اضطرار از آینده از وجود تو بیرون رفت و بندگی خدا را اصل گرفتی ،خدا و تمام مخلوقاتش به کمک تو می آیند . 

شیر در عرفان یعنی خدا ،و عارف می داند که همه چیز دست خداست و همه هم مال خداست .وچون که خدا همه امکانات عالم را در اختیار انسان قرار داده می فرماید:مَن کان لِلّه ،کانَ لهُ  یعنی هر کسی که برای خدا باشد ،خدا برای او می شود .اگر جامعه ای به واقع خدا را همه کاره دید با نور توحیدی مهدی (ع)خدا همه کاره این جامعه می شود.

عرفا چون روح توحیدی دارند،خدا را در همه ی زندگی خود حاضر می دانند.

حکومت امام زمان یعنی حاکمیت در جامعه ی جهانی و به همین خاطر است که می گوییم، آینده جهان با ظهور حضرت مهدی ،صورت خدایی پیدا می کند.

اگر فقط بخواهیم جامعه توحیدی ایجاد کنیم و به فکر ظهور حضرت مهدی، نباشیم ،فایده ندارد.

در روایات زیادی ائمه می گویند :که انتظار فرج ،افضل عبادات است .و همچنین در روایت دیگری ،نفس انتظار فرج خودش یک ،نحوه ی فرج وگشایشی را به وجود می آورد.

امروزه به شرطی می توانیم درست زندگی کنیم که به فرج حضرت فکر کنیم و جهت گیری مان به سمت عالم توحیدی حضرت باشد و اگر نه کافر و بی نتیجه می شویم.اگر فرهنگ اجتماعی به خدا وصل باشد و به آن سمت حرکت کند ،که همان ،انتظار فرج است باعث آبادانی شهر هایمان می شود ؛فکرش را کنیم ،وقتی انتظار فرج این همه برکت دارد،تحقق ظهور چه قدر برکت خواهد داشت.

چراغ های هدایت در آخر الزمان 

ظلمت آخر الزمان ،آن زمانی است که از فتنه ها نجات پیدا نمی کنند مگر مومنانی که بی نام و نشان اند؛یعنی شهرت و مقام برایشان مهم نیست،راه نجات پیدا می کنند.

امروزه گاهی حرف هایتان خریداری ندارد،نه اینکه اشتباه باشد،پس نباید بترسید ،بنای شما باید بر این باشد که مطابق نور امام زمان حرف بزنید ،هر چند حرف های شما خریدار نداشته باشد.


برگرفته از مبانی معرفتی مهدویت

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان