جایگاه و معنی واسطه فیض/1

بسم الله الرحمن الرحیم

دراین کتاب می خواهیم بیشتر به نحوه تاثیر آن حضرت در عالم و آدم وچگونگی بهره گیری از انوار مقدس ایشان بپردازیم .

اگر در موضوع مهدویت عقل را به حرکت درآوریم متوجه میشویم اولا مهدویت یک موضوع عقلی است و عقل متوجه واقعیت آن می باشد.

غایت هر شی موجود است. غایت همه ی انسان ها،انسان کامل است پس انسان کامل موجود است.وجود مقدس امام زمان انسان کاملی است که فعلا غائب است ولی درعین حال موجود است و غایت و مقصد همه ی انسان هاست.بشر شدیدا نیازبه نبی دارد حکمت خداوند اقتضا می کند که هیچ میلی هم  بی جواب نماند.عقل هم برای احاطه به همه عالم ناقص است ونیاز به وحی دارد وبعد ازپیغمبر یک انسان کاملی باید باشد که حقیقت دین رابرای ما درست  تفسیر کند و ازطریق هدایت های باطنی قلبمان را تحت تاثیر خود قرار دهد

خداوند درقران کریم ما رابه اولی الامر ارجاع داده و طبق فرمان خداوند اگر اولی الامر معصوم نباشند مارا گمراه می کنند ودرجای دیگر از پاک و معصوم بودن اهل بیت سخن گفته ازطرفی غیراز اهل بیت پیامبر هیچ یک از خلفا صحابه ی پیامبر نه ادعای معصوم بودن دارند ونه ادعای ارتباط با حقیقت قرآن پس آنها نمیتوانند ازجمله اولی الامر باشند،پس اولی الامر تنها اهل بیت هستند.

نقش امام زمان در زمان غیبت

آیا در زمان غیبت امام حضور ونقش امام در هستی ازبین می رود؟آیا درحال حاضر واقعا امام در جهان و در زندگی ما حاضر نیستند؟

مسلم غائب بودن امامی که باید عنان مدیریت جهان را بدست گیرد ،برای مردم جهان محرومیت بزرگی است ولی نباید غیبت آن حضرت را برابر حذف نقش آن حضرت به حساب آورد. نیاز به تبیین قرآن دائمی است جواب دادن به آن هم دائمی است و همواره بشر نیازمند انسان معصومی است که به باطن قرآن آگاهی داشته باشد.هرکس هم به اندازه‌ای که می خواهد انسان شود باید به آن عین انسان یا انسان کامل مرتبط گردد حجاب های بین خود وآن حقیقت را کنار بزند،چه در امور شخصی چه در امور اجتماعی.

شب قدر و حضور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف

درشب قدر ملائکه وروح به اذن پروردگارشان درهر امری نازل می شوند،ملائکه وروح بر قلب انسان نازل می شوند و وقتی درهر امری نازل می شوند یعنی همه حقایق رانازل می کنند ولذا قلبی باید باشد که ظرفیت پذیرش همه حقایق را داشته باشد و مسلم آن قلب، قلب انسان کامل است.پس تاقیام قیامت باید یک انسان کاملی داشته باشیم وآن امام زمان است.درقرآن ازآیه آنی جاعل فی الارض خلیفه..من همواره در زمین خلیفه ای قرار می دهم هم می‌توانیم به این نکته استنباط کنیم زیرا کلمه جاعل اسم فاعل است واسم فاعل استمرار را می رساند.

حضرت رسول فرمودند: من مات ولم یعرف امام زمانه ماته میته جاهلیه:یعنی اگر کسی بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.شناخت این مقام چقدر مهم است که نشناختن آن مقام مساوی با مرگ جاهلیت است چون اگر مقام اورا در هستی نشناسیم خیلی ازچیزهارا نشناخته ایم چیزهایی که مارا از روحیه بت پرستی نجات می دهد.انسان باید بداند حقیقتی در عالم هست که واسطه فیض بین خدا و بقیه مخلوقات است و باید راه ارتباط با آن حقیقت را به طور صحیح پیدا کنند.


برگرفته از کتاب جایگاه و معنی واسطه فیض

۰
گوشنا صبور
۲۱ ارديبهشت ۲۲:۲۶
استاد طاهر زاده کتاب رزقشان را خواندم فوق العاده بود

ولی شماره های روی کتاب موسسه المیزان پاسخگو نبودند...

چرا؟

آدرس یا شماره تماسی دارند؟

لطفا اگر خواستید پاسخی بدهید برای بنده در بخش تماس بفرستید

چون قالب وبتان ظاهرا مشکل دارد و اگر پاسخ بدهید من متوجه نمی شوم!

با تشکر

یک لنجانی ساکن اصفهان!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان