جایگاه و معنی واسطه فیض/7

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوعاتی که در مورد امام زمان (عج)وجود دارد:

۱.اقرار به وجود امام زمان(عج)عقیده ی ما بشود و نحوه ی وجود ایشان برای ما روشن بشود

۲.اعتقاد به ظهور آن حضرت و برکاتی که پیرو آن ظهور حاصل میشود

این ۲ عقیده کلید فهم بسیاری از حقایق است .

از انچه حتمب الوقوع و از سنن الهی است نمی توان جلوگیری کرد ولی می توان با آن هماهنگ شد و اراده ی خودمان را در مسبر ان خرج کنیم و به بی ثمری نرسیم. به دلایل عقلی و نقلی ظهور از وقایع حتمی الوقوع است( با دفت در روایات متوجه میشویم که، ممکن است بعصی از حوادثی که در اخر الزمان خبر وقوع آنها را دادن، به دلیل تغییر شرایط رخ ندهد امام ظهور جز این موارد نیست و حتمی الوقوع است).

هر چیزی وقتی به معنی واقعی خودش می رسد که به آن هدفی که برایش ساخته شده ،برسد.این جهان و انسان هم وقتی به معنی واقعی خودش میرسد که به آن هدفی که برایش ساخته شده برسد.هدف خلقت انسان: بهترین و عالی ترین درجه ی عبودیت 

هدف خلقت دنیا: عدالت

معنی عالم هم به ظهور مدیریتِ با معنی ترین انسان در همه ی ابعاد انسانی در نهایت تاریخ است.

بر طبق روایاتی از پیامبر: حضرت مهدی (عج) زمین را در شرایطی که ظلم و جور پر کرده است از قسط و عدل پر می کند.

در واقع جهان به جایی میرسد که استکبار در مورد حقوق بشر،حقوق بانوان،اقتصاد و سیاست و علم و ...فراگیر می شود.

در مقابل چنین شرایطی ، دوره ی ظهور دوره ای ست که همه ی اعمال با محوریت ولایت ولی الله انجام می شود و از این جهت است که عدالت حتمی الوقوع است.تاچنین عدالتی واقع نشود،عالم و آدم به ثمره ی خود نرسیده اند.

امنیتی که با ظهور امام زمان(عج) واقع می شود در مقابل خطراتی بالاتر از خطرات جانی است در واقع جهان از مخاطراتات ولایت شیطانی و کفر و استکبار امن می شود .

سه نکته ی مهم:

۱.اگر محققانه و عمیقانه تحقیق کنیم متوجه تاریخ هدفمندی می شویم که همواره تحت تدبیر پروردگار است و در جهت انتهای تاریخ برنامه ریزی شده و اینجاست که می توانیم در راستای عقیده به تحقق حتمی ظهور و حاکمیت ولی الله ، جایگاه تاریخی خود را پیدا کنیم و حوادث زمان خود را تحلیل کنیم.

۲.اگر نسبت به ظهور حساس نباشیم باعث می شود که زندگی خود را طوری بگذرانیم که نتوانیم نقشی برای حیات خود در دنیا و آخرت ایفا کنیم.

۳.موضع دیگری که وجود دارد نسبت به ظهور مقابله و دشمنی است. که همان طور که کفته شد ظهور حتمی الوقوع است و نمی توانیم جلوی آن را بگیریم  و خطرناک تر اینکه خودمان را از واقعیتی بزرگ که منجر به معنی زندگی و حیات امروزین ما می شود محروم کرده ایم.

چرا با وجود بقیه ی ائمه علیه السلام دنیا به هدف خودش نرسید؟ به دلیل تنگنا های زمانه آن عالی ترین درجه ی ظهور محقق نشد و نگذاشتند بشود.

کمال یک چیز در ظهور آن است الان امام زمان(عج)عالی ترین نحوه ی عبودیت را دارد اما این عبودیت ظهور ندارد .

۳ موضع گیری نسبت به ظهور:

۱ساده بگیریم و حساس نباشیم نسبت به این موضوع (مانند بسیاری از ادیان از جمله اهل سنت) که در این صورت از برکات دوران غیبت محروم می مانند 

۲ نسبت به این موضوع حساس باشیم 

۳ موصع مقابله و دشمن


نکته ی قابل توجه این است که ائمه دین جدیدی را نمی آورند بلکه در بستر تاریخ، آرام ارام باطن دین را به صحنه ی زندگی بشر می نمایانند و روز به روز اسلام با ظهور دقیق تر عرضه می شود.

آخرالزمان آخر عمر زمین نیست بلکه آخرین مرحله ی تکاملی زمین است.

روایتی داریم که: انتظار فرج خودش یک نوع فرج است. فرج و گشایش زندگی امروز ما چیه ؟ اینکه از همه چیز آزاد بشویم و با امام خود زندگی کنیم که این بهنرین نوع زندگی را فرج می گویند.پس کسی کهالان در مورد فرج و امام زمان عمیق فکر کند و وقت بگذارد چه امام ظهور کند چه نکند از نور همراهی با امام برخوردار است.

غیبت حجت خدا فرصتی برای اثبات دوستی با آن حضرت و سر افراز بیرون آمدن از امتحان بزرگ الهی است

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان