دیداری تازه/2

بسم الله الرحمن الرحیم

انذار به معنی آگاهی غیر دادن است یعنی آگاهی که صرفا اطلاعات خشک و بی اثر در وجود ما نباشد و میل به حرکت، دقت و توجه و آگاهی بیشتر را در وجودمان ایجاد کند

(پس انذار به معنی ترس و دلهره افتادن در دل شخص است نه وحشت) و نتیجه این انذار بر حذر داشتن افراد(یعنی دقت و توجه) و رفتن به سمت تفقه در دین است زمینه ای برای فقیه تر شدنشان 

امام کاظم (ع) می‌فرمایند: در دین خدا تفقه پیدا کنید، همانا کلید فقه بصیرت است و تمام عبادت هم به نوعی به تفقه در دین وابسته است و باعث رسیدن به رتبه‌های بزرگی در این دنیاست... برتری فقیه نسبت به عابد( کسی که همه‌ی مستحبات و واجبات را بدون استثنا انجام می‌دهد و از تمام محرمات و مکروهات نیز بدون استثنا دوری می‌کند) مانند برتری خورشید بر ستارگان است. کسی که در دینش تفقه نکند، خداوند هیچ‌گاه از عملش راضی نمی‌شود و هیچ‌گاه به مقام رضا و رضوان هم نمی‌رسد. 

نکته‌ی مهمی که در این حدیث وجود دارد این است که امام می‌فرمایند: فقه کلید بصیرت است: یعنی تا زمانی که در دین تفقه نکنیم ب

صیرتی نداریم و وقتی هم که بصیرت نداشته باشیم اصلا ارزشی ندارد که از دین و رسول پیروی کنیم. 

در حدیثی از پیامبراکرم(ص) خطاب به حضرت علی(ع) می‌خوانیم: ای علی خواب عالم از هزار رکعت نمازیکه عابد(که به فقه نرسیده) بهتر است و هیچ فقری بدتر از فقر فکری و ذهنی نیست و هیچ عبادتی هم ارزشش مثل تفکر نمی‌شود. 

علت این همه تاکید بر تفکر اسن است که تفکر ما را به شناخت و علم می‌رساند و تا تفکر نباشد نمی‌توان به فقه در دین رسید و تا زمانی هم که فقه در دین نباشد امکان رسیدن به بصیرت وجود ندارد.

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان