امام مهدی(عج)موجود موعود/۱۳

بسم الله الرحمن الرحیم

دولت کریمه‌ مهدوی 

فان حزب الله هم الغالبون 

برای رسیدن به عدالت ما نیازمند مبارزه از خود گذشتگی و فداکاری هستیم(ما باید زمینه را آماده کنیم تا آن بزرگوار بتوانند در آن زمینه اقدام نمایند از صفر که نمیشود شروع کرد. امام خامنه‌ای) 

کسانی که در غیبت تلاشی برای فراهم کردن موقعیت ظهور نمیکنند همانند قوم بنی‌اسرائیل که به موسی گفتند: فاذهب انت و ربک فقتلا انا ههنا قعدون   

فرق منتظران حضرت و دوستداران امام عصر (عج) 

دوستداران: کسانی که نشسته و خود را آماده نمیکنند و چه بسا زمان ظهور در برابر امام عصر (عج) بایستند. 

منتظران: قائم اند ودر حال سامان دادن وضعیت برای ظهور و در زمان ظهور همچو پروانه گرداگرد امام را گرفته و از نثار جان و مال خود ابا ندارند. 

لشکر امام زمان (عج) را جوانان تشکیل میدهند چرا؟ 

• اشتیاق جوان برای حرکت به سوی نورانیت وحی و عترت 

• صفای باطن 

• نورانیت ضمیر 

نشانه های حضرت در زمان ظهور 

• پیراهن یوسف، عصای موسی و... 

• صبر ایوب، حکم داودی و... 

 

ظهور، بهار دل انگیز قلوب   

بررسی آیه  اعلموا ان الله یحی الارض بعد موتها 

• ظاهر آیه: تغییر فصلهای سال 

• باطن آیه: ایجاد عدالت در زمین پر از ظلم و جور بعد از ظهور امام زمان (عج)    

در نظر گیری زمینه زندگانی در اثبات تفسیر باطن دو نگاه میتوان به آیه داشت 

• زمین را زمینه در نظر بگیریم که در این صورت ظهور امام زمان(عج)  از مصادیق بارز آن است 

• در نظر گرفتن زمین به عنوان سیاره زمین  

در این صورت نیاز به اثبات وجود روح در زمین هست که با آیه   و ان من شی الا یسبح بحمده و آیات دیگر که در کتاب به طور کامل بیان شده 

و حدیث امام صادق(ع)در مورد هشدارهای قبر به انسان و با توجه به اینکه همه جای زمین قابلیت تبدیل شدن به قبر را دارد در نتیجه سخنان از تمام زمین است و اثبات کننده روح زمین است. 

حالا با توجه به اینکه زمین علاوه بر حیلت و مرگ طبیعی حیات و مرگ معنوی هم دارد و با استناد به آیاتی چون اعلموا ان الله یحی الارض بعد موتها میتوان یکی از مراتب مرگ معنوی زمین را مراتب زنده شدن زمین در نظر بگیریم. 

رسالت مهدوی 

عناصر محوری رسالت امام زمان (عج) 

• افروختن و به پا داشتن سراج وحی 

• حراست از چراغ عقل و وحی درون و دیده بصیرت 

 

قل یا اهل الکتب لستم علی شی حتی تقیموا التوراه و الانجیل 

برای اینکه کسی توان به پا داشتن قرآن را داشته باشد باید دارای 

• پایگاه موحدانه 

• روح والا  و 

• نفسی مطمئن باشد 

که تمام این ویژگی ها در امام زمان (عج) هست. 

عقل برهانی در مقابل نقد معتبر قرار دارد چرا که هر دو 

• ذهنی 

• حصولی  

• خطا پذیر 

• و از همه مهم تر نیازمند معصوم هستند. 

اما ویژگی های وحی نشان میدهد که  عقل نمیتواند در مقابل آن قرارگیرد 

• علم قلبی 

• شهودی 

• مصون از خطا  

• و اختلاف ناپذیر است. 

 

هندسه مدینه مهدوی 

دولت حق دولتی است که زیر بنای آن توحید و رو بنای آن عدل است. 

این حکومت را امام زمان (عج) که مظهر قائما بالقسط است برپا میکند. 

نرید ان نمن الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین 

اموری که امام زمان (عج) در راس حکومت خود به آنها میپردازند اشاره، کشف و ارتقای عقول بشر است و ایجاد روح استغنا در آنها در واقع امام با درخشندگی وحی پرده غرور را از بصیرت و عقل انسان زدوده تا انسان با استفاده از وحی در راه مستقیم قدم بگذارد و خوشبختی خودش را دریابد. 

در وهله دوم امام زمان (عج) به مبارزه و مقابله با اندیشه فرعونی میپردازد. 

ویژگی آرمانشهر مهدوی عج 

هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لینظره علی الدین کله و لو کره المشرکون 

آیه بالا بیانگر پیروزی دین اسلام بر تمام ادیان و اینکه در نهایت همگان دین واحد اسلام را خواهند داشت و این با ظهور منجی آخر الزمان محقق میشود. 

بعد از ظهور امام زمان(عج) تمامی ادیان باطل نابود میشوند و دین حق حاکم مطلق جهان میشود.عنودان هم یا با تیغ عقل تسلیم میشوند یا با زور شمشیر. 

جایی برای تقیه باقی نمیماند. 

با برپایی حکومت عدل و حق شرک نابود میشود. 

امان زمان (عج) به تجمل و تشریفات زائد که عقل بشر را از فهم عمیق باز میدارد را پایان میدهد. 

بازگشایی راه سعادت انسان که در گرو دین داری و تقویت آن و همچنین در خوب فهمیدن و درست عمل کردن و خوب حمایت کردن از دین است.

۰
مصطفی نیکخو
۲۷ تیر ۱۱:۴۷
سلام خداقوت
تشکر از حمایت شما

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان