مبانی معرفتی مهدویت/11

بسم الله الرحمن الرحیم

جدایی جبهه حق از باطل

از شرایط قبل از اتفاق افتادن روز قیامت،جدایی کامل جبهه حق از باطل است که لازمه ی آن مشخص بودن مرزبندی بین خوبی وبدی است،یعنی زندگی زمینی به کمال خود برسد سپس قیامت محقق شود.

امید به آینده روشن جهان،امید به واقعیتی مسلم
هرکس که این نظام حکیمانه خدارا قبول داردمعتقداست که این نظام احسن وبهترین است،ونظامی که احسن هست میتواند پاسخ نیازهارا بدهد وکسی که خودرا متوجه قطب برین انسانی کرده همیشه و هرلحظه اش درحال حرکت است  وممکن نیست که کار هرلحظه اش برای رسیدن به هدفش نباشد،همیشه ودرهمه حال امید رسیدن به  مراتب عالی این نظام رادارد...

انتظار فوایدی برای فرد منتظر دارد
پویایی به فرد می دهد،انگیزه حرکت میدهد،امید به آینده اش زیاد است،میداند که درنهایت نجات ازآن اوست،به همین دلیل هیچ وقت نمی گذارد که رنگ ظلم وحاکمیت غیر معصومان را به خود بگیرد ودر مقابلشان مقاومت می کند؛شیعه رادرمقایسه باحکومت های دیگر ببینید،چون فرهنگ انتظار رادارند نمی توانند حاکمیت حاکمان ظالم راقبول کنند؛مثلا رضاخان درمقایسه با آتاتورک هیچ تفاوتی ازلحاظ اهداف  حاکمیتی که نابودی اسلام بود نداشتند،مردم ایران نمی توانند که حاکمیت حاکمان ظالم روقبول کنند،اجازه نمی دهند که از امام زمان فاصله ی فکری و فرهنگی پیداکرده باشند.

حاکمان دینداران سعی می کنندکه آن فضای دینی را بگیرند وما را محدود به همین فضایی بکنند که خودشان می خواهند،می خواهند که انسان هارا ازآن اهداف بزرگی که خدا برای او خواسته و اراده کرده دور کنند و محدود کنند.اورا مشغول به همین وضع موجود کنند طوری که از وضع خودش راضی باشد.

در بررسی زندگی مرفه ترین مردم جهان یعنی سوئد می بینیم که ازهر ده نفر یک نفر تصمیم به خودکشی می گیرد حال یا موفق می شود یا نمی شود...
این نشان می دهد این زندگی که انسان ها برای خودشان ساخته اند، آنی نیست که نیازهای انسان را پاسخ بدهد ،اینها درواقع به ناامیدی رسیده اند واین ناامیدی ناشی از جهل و نشناختن این انتظار واهدافی ست که خدا برای زندگی انسان ها درنظر گرفته است.

همانطور که خداوند طبیعت رابا خورشید روشن می کند،جان انسان هارا هم باامام زمان (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا)روشن می کندو اگر ما طالب نور معنویت باشیم امام زمان پاسخگوی این نیاز برای ماست که خداوند ایشان را واسطه بین خود وما قرار داده تامااز طریق ایشان از رحمت الطاف پروردگار بهره مند شویم؛یعنی انسان کامل تجلی خدا دربعد ماده است.

یاران واقعی حضرت حجت کسانی هستند که درتمام ابعاد انسانی خودرا رشد داده اند وبه پیامبر وائمه معصومین اقتدا کرده اند،همیشه آماده اند حتی با یک تیر! یعنی باحداقل ترین ابزاری هم که می توانندخودرا آماده کرده اند.
یاران امام درعین اینکه بعد زمان و مکان برایشان حل شده است یعنی اینکه در هرحال ودرهرزمانی میتوانندباامام خودشان ارتباط بگیرند(به نقل از حاج حسین یکتا:شماها اگر واقعا مهدوی بودید یک بارهم که شده می توانستید امام زمانتان راببینید وبااو ارتباط بگیرید ودرآن لحظه به شما بگوید چه کاری کنید...)
آخرین نکته این که هرانسانی در ذهن خودش یک سری بدیهیاتی داردکه لازم نیست درست وغلط آن را کسی به او متذکر شود، خود به صورت فطری می داند..اما یک سری اعمال هستندکه لازمه ی آنها این است که عین عمل حق راببیند وکسی به او متذکر شود،که خدا این عین عمل حق را دروجود شخص امام زمان که انسان کامل ومعصوم هستند قرار داده و باید ازخدا بخواهیم که مارا به ایشان نزدیک کند که از خطای درعمل محفوظ بمانیم.

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان