زن منتظر و منتظرپرور/27

بسم الله الرحمن الرحیم

از دیگر مباحث مهدی شناسی، می‌توان به فلسفه غیبت و انتظارات اشاره کرد.

 این غیبت که اختصاص به ایشان نداشته و در میان تعدادی از پیامبران گذشته هم همچون خضر نبی(ع) و حضرت عیسی(ع) نیز رخ داده است، به معنی حاضر نبودن نیست ،بلکه به معنای پوشیده بودن از نگاه و توجه دیگران است ؛لذا در برخی موارد، غیبت آن حضرت به صورت پنهان ماندن از دیدگان مردم است و در برخی موارد دیگر به حضور در میان مردم و ناشناخته ماندن....

 اقتضای حکمت خداوند متعال و هدفمندی عالم هستی این است که غیبت امام زمان امری تصادفی و بدون دلیل نباشد؛ لذا در خصوص فلسفه و علت آن دلایل متعددی ذکر شده است که از جمله آنها می توان به ضرورت حفظ جان آن حضرت، آزمایش مردم، تأدیب به مردم نقدر ناشناس نسبت به نعمت ولایت و... اشاره نمود.

 انتظار نسبت به ظهور امام عصر به عنوان محور هستی و واسطه همه فیوضات الهی، روح نشاط و پویایی را در جامعه می دمد و آثار تربیتی جدی در اصلاح و خودسازی مردم برجای خواهد گذارد. انتظار صحیح معنایی جز چشم به راه بودن ندارد و لازمه آن بی‌تفاوت نبودن و تلاش در جهت رسیدن به هدف مورد نظر است؛ به خاطر همین از انتظار ظهور حضرت مهدی به عنوان بهترین عمل یاد شده و پاداش منتظران مساوی با پاداش شهدای صدر اسلام دانسته شده است...

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان