مبانی معرفتی مهدویت/11

بسم الله الرحمن الرحیم

جدایی جبهه حق از باطل

از شرایط قبل از اتفاق افتادن روز قیامت،جدایی کامل جبهه حق از باطل است که لازمه ی آن مشخص بودن مرزبندی بین خوبی وبدی است،یعنی زندگی زمینی به کمال خود برسد سپس قیامت محقق شود.

۰ نظر ۰

زن منتظر و منتظرپرور/11

بسم الله الرحمن الرحیم

وظیفه مندی در نصرت و یاری دین خدا
نصرت و یاری الهی، زمانی شامل حال افراد می شود که آنان نیز به نصرت و یاری «ولی خدا» بپردازند. آنان که توفیق یابند خدمتگزار دین خدا در پرتو سرپرستی ولی خدا باشند، از جایگاه و مقام والایی برخوردار خواهند شد. 

۰ نظر ۰

انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی/35

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر دل بیدار شد تمام جهان را راز می بینید. نگاه فیزیولوژیک به بدن می گوید انسان چیز مهّمی نیست، آنچه هست همین بدن و اعضاء داخلی و خارجی بدن است، نه توجهی به روح و قلب معنوی دارد و نه می تواند آن را حسّ کند. 

۰ نظر ۰

مبانی معرفتی مهدویت/10

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند در نظام هستی یک امام زمان(عج) قرار داده است و پیامبر خدا(ص) هم از وجود او خبر داد و فرمود: مردم! باید آن امام زمان را بشناسید وگرنه انسانِ جهت دار نخواهید بود و گرفتار پرستش بت می شوید و دیگر هیچ بصیرتی نخواهید داشت و به کلّی معنی زندگی را گم می کنید، نه معنی بودنِ در دنیا را خواهید فهمید و نه معنی رفتن از این دنیا را. 

۰ نظر ۰

زن منتظر و منتظرپرور/10

بسم الله الرحمن الرحیم

درک غربت واضطراب یوسف فاطمه
آنچه از روایات استفاده می شود این است که حضرت مهدی(ع)گرفتاری های فراوانی دارد که گاه به اضطرار می رسد. علت اینکه از قیام حضرت، تعبیر به فرج شده است به واسطه آن است که با اذن الهی و به واسطه رحم خداوند به اضطرار آن حضرت از ایشان رفع گرفتاری می شود. تعابیری هم چون «اکثر والدعا بتعجیل الفرج» حاکی از آن است که یوسف فاطمه در رنج وگرفتاری است و رفع این دشواری ها، بستگی به میزان درخواست و دعای مردم از خداوند متعال برای رفع این گرفتاری ها دارد.

۰ نظر ۰

مبانی معرفتی مهدویت/9

بسم الله الرحمن الرحیم

هیچ عمل خیری بدون امام پذیرفته نیست.

هرمرتبه از انسانیت هم به هرکس برسد از عین انسانیت می رسد.امام زمان عین انسانیت است،پس هرکس از توجه امام زمان به قلبش محروم باشد ازانسانیت محروم می باشد،پس آدم شدن فقط درارتباط باانسان کامل به دست می آید. 

۱ نظر ۰

آنتولوژی

بسم الله الرحمن الرحیم


در عالم روحانی چیزی به اسم خدا وجود دارد؟

خدا علت است یا معلول؟

خدا حرکت دارد یا ثابت است؟

خدا امکان دارد یا ندارد؟

خدا وجود است یا موجود؟

خدا ممکن است یا امکان؟

وجود هستی ضرورت دارد یا ندارد؟

هستی بوده است یا کسی آن را بوجود آورده؟

۰ نظر ۰

زن منتظر و منتظر پرور/9

بسم الله الرحمن الرحیم

توجه به جامعیت و سیستمی بودن دین
ما معتقدیم که دین اسلام، یک نظام و سیستم یکپارچه است که میان تمام اجزای آن، هماهنگی کامل وجود دارد. در بخش دین شناسی توضیح خواهیم داد که چگونه جامعیت و همه جانبه نگر بودن اسلام، موجب امتیاز و برتری آن نسبت به سایر ادیان و مذاهب گردیده است. این آئین برتر، به همان میزان که به حقوق و تکالیف بها داده است، برای اخلاق و اعمال قلبی ارزش قائل شده است. همانقدر که فرد، دارای اهمیت و ارزش است، خانواده و اجتماع نیز ارزشمند است و ... . لذا مسلمان واقعی شدن صرفا به گفتار یا اعتقاد در قلب نیست؛ بلکه وظایف یک مسلمان، دارای ابعاد و جوانب گوناگون است.

۰ نظر ۰

انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی/34

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی، آغاز تعرّض روح راز گونه ی اسلام است در مقابل روح حس گرایی و عقل محدود شده به حسِّ تمدن غربی. در چهارصدساله ی اخیر نگاه غرب به عالم و آدم از سر حسّ و عقلِ مستقل از وَحی بود، چون به جنبه های متعالی انسان ها نظر نمی شد و راه های ارتباط آن جنبه ها به عالم معنویت مورد توجه قرار نمی گرفت، انسان غربی گرفتار هوس شد و عالم و آدم را بر همان اساس تحلیل کرد. 

۱ نظر ۰

مبانی معرفتی مهدویت/8

بسم الله الرحمن الرحیم

طبق روایات پیامبر اکرم در مورد اینکه دین اسلام به چه کسی ختم می شود در متون روایی شیعه و اهل سنت هیچ مشکلی نداریم. بارها حضرت رسول  فرمودند من شما را بعد از خود سرگردان نمی گذارم.

۰ نظر ۰
About Me
سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان